L'oficina bancària mòbil no convenç el veïnat de Sumacàrcer: "És una poca vergonya perquè ve cada quinze dies"

El reportatge de Zoom dedicat als bancs s'acosta als pobles per a comprovar si les mesures actuals per a reduir l'exclusió financera són efectives

sdsssds
Veïna de Sumacàrcer entrevistada per l'equip de 'Zoom' / À Punt Mèdia

Des de la crisi del 2008, a la Comunitat Valenciana han tancat 3.355 oficines bancàries, és a dir, s'han reduït fins a un 66%, fet que ha deixat 263 municipis del territori sense servei bancari (dades del 2021). Tot i que sols representa el 3% de la població total valenciana, està agreujant la vida de molts veïns i veïnes i menyspreant-ne les necessitats.

El 2014 CaixaBank va començar a implementar una nova mesura per a pal·liar els efectes de l'exclusió financera, l'Ofibús. Sumacàrcer fa anys que no té cap oficina i cada quinze dies l'Ofibús aparca al poble per a atendre les gestions bancàries dels veïns: traure diners, actualitzar la llibreta i fer ingressos.

En aquest període de dues setmanes les alternatives que tenen els habitants són anar al poble del costat que, tenint en compte les dificultats de mobilitat de la gent major, és complicat, i utilitzar la banca digital, una barrera. D'altra banda, també ens fan arribar la problemàtica dels caixers que no solen funcionar bé, no tenen suficient crèdit, o fins i tot de vegades s'engul la targeta.

"És una poca vergonya perquè ve cada quinze dies, un pedaç", declara una veïna de Sumacàrcer sobre l'Ofibús. N'hi ha dos a la Comunitat Valenciana, un a la província de Castelló, que dona servei a 36 pobles, i un a la de València que passa per 39 municipis. A la d'Alacant, de moment, no s'hi ofereix el servei.

També et pot interessar

stats