La "cagada" més gran en la vida d'Arkano: cedir la seua imatge a una empresa d'apostes
El raper valencià ha contat a 'Zoom' com el van afectar les crítiques en xarxes per participar en una campanya publicitària relacionada amb el món del joc i com va actuar arran de la polèmica
Es diu que les apostes esportives són la nova droga de molts joves. Els menors d’edat adolescents, aquells que es troben entre els 13 i 17 anys, són un grup desitjat per les cases d’apostes. Per a ells dissenyen campanyes de publicitat milionàries i, amb l'ajuda dels seus ídols, els fan arribar uns missatges clars: jugar i apostar. Unes campanyes en què hi ha uns evidents guanyadors i altres que són els perdedors.
Com han denunciat diversos especialistes consultats pel programa d’investigació Zoom d’À Punt, si eres adolescent menor d'edat, eres l'objectiu de les cases d'apostes. Al voltant del 20% dels joves de 14 anys ha apostat diners alguna vegada en algun saló de joc o a través del mòbil.
Els menors d’edat adolescents, aquells que es troben entre els 13 i 17 anys, són un grup desitjat per les cases d’apostes
El 2018, el raper valencià Arkano, com també molts altres famosos, va cedir la seua imatge a aquestes empreses a canvi d’un bon taló. Arkano va tindre en conseqüència una crisi de reputació en línia. Poc temps després ho va reconéixer i fer públic, com ara de nou ho ha reconegut davant les càmeres de Zoom: “ha sigut la cagada més gran de ma vida”. En adonar-se’n, “el primer que vaig fer va ser donar els diners guanyats, perquè els considerava uns diners bruts”.
El raper ha reconegut que va sentir “bastant por, vaig sentir bastant tristesa… em sentia malament amb mi mateix. Em van criticar en les xarxes… i amb raó”. Després d'aquell episodi, sempre que ha pogut s'ha manifestat en contra del joc, com ara davant les càmeres de Zoom. Arkano també li va dedicar unes lletres a aquesta polèmica qüestió en el seu últim disc.
Arkano sí que es va penedir, però no ho van fer altres que van continuar cedint la seua imatge fins que una llei ho va impedir. Alguns dels rostres coneguts que han participat en aquest tipus de publicitat són l'actor José Coronado o els esportistes Cristiano Ronaldo, Piqué, Rafa Nadal i Neymar.
I així passa que, mentre uns s’han fet més milionaris, altres han acabat arruïnats. El programa ha arreplegat el testimoni de víctimes del joc. Mentre alguns van arribar a tindre un deute de vora els 50.000 euros, altres van recórrer a empreses de micropréstecs. I els testimonis més extrems han contat a l’equip de Zoom que van pensar a posar fi a la seua vida o fins i tot delinquir.