Amparo Sena: "Quan un servei públic no funciona i l’administració no dona resposta, el ciutadà ha de protestar"

‘Zoom’ dona veu al testimoni d'aquesta usuària sancionada amb 800 euros de multa per protestar davant de les anomalies en el servei ferroviari de rodalies

Amparo reivindica la necessitat de garantia de qualitat i puntualitat en els serveis de rodalies per part de l’administració. / 'Zoom: Corredor mediterrani, el tren que mai arriba.'
28 de setembre 2021 - 09:39

800 euros de multa. És la sanció que va rebre Amparo Sena per protestar pels retards i deficiències continuades en els serveis de rodalies València-Xàtiva.

Aquesta usuària indignada ha compartit el seu testimoni amb el programa d’investigació Zoom, que aquesta setmana s’ha endinsat en la reivindicació institucional, empresarial i social del corredor mediterrani.

“Ni he pagat els 800 € ni els pagaré. Haurien d’indemnitzar-me ells a mi pels retards i els danys que m’han ocasionat.” Amparo Sena - Usuària afectada per les negligències en el servei de rodalies.

Amparo, viu a València i treballa a Xàtiva. Cada dia ha d’agafar el tren de les 7:23 h. Un comboi impuntual, imprecís i fins i tot "fantasma" que no apareixia en alqunes ocasions, segons explica. “Vaig tindre molts problemes durant pràcticament un any i mig. Totes les setmanes podia eixir 3-4 dies amb 15-25 minuts de retard o inclús no eixir i haver d’esperar-te al tren següent. Aquest tren desapareixia”.

Casserolada a l’estació del Nord

Amb una casserola i una cullera a la mà, quan Amparo veia que eren les 19:30 i el tren de les 19:23 no havia arribat encara començava a fer soroll en senyal de protesta, sota la mirada còmplice de la resta d’usuaris que en algunes ocasions acabaven sumant-se a la reivindicació. “Vaig dir que no pararia, i no vaig parar durant un any”, explica convençuda de la necessitat d’una garantia de qualitat, puntualitat i precisió en els serveis de rodalies per part de l’administració.

El 24 de gener de 2020, quan ja guitaven males notícies procedents de la Xina, les forces de seguretat l’obligaren a identificar-se. Un gest que qualifica d’humiliant, especialment després de les nombroses reclamacions administratives per les negligències de servei, presentades tant per ella, com per la resta de passatgers del tren. Reclamacions que no han tingut mai resposta.

Quan un servei públic no funciona correctament i l’administració no dona resposta, què fa el ciutadà? Protestar. Amparo Sena

“Amparo, el tren no se’n va sense tu”

A partir d’aquell moment la resta de passatgers s’uniren a la reivindicació i a la protesta per les anomalies reiterades que també patien.

Amparo no va perdre el tren, es va identificar finalment i va pujar com cada dia en un tren amb retard. Però alguna cosa va canviar: a partir de les protestes, el tren va començar a ser més puntual. Una puntualitat que li ha costat una multa de 800 €.

Sobre l’estat de la xarxa de rodalies i la seua relació amb el corredor mediterrani, Bérnar Giménez el presentador de Zoom ha parlat amb Juan Ramón Ferrandis, coordinador de la Plataforma del Ferrocarril del Sindicat CGT, qui destaca la mancança de personal dins del sector.

“La principal mançanca que hi ha en el servei de rodalies del País Valencià és la falta personal. Aquest dèficit comporta la supressió de serveis de manera quotidiana i entre 25 i 30 serveis en alguns períodes.” Segons afirma, en els últims cinc anys s’han anul·lat més de 20.000 trens de rodalies i els usuaris denuncien retards i cancel·lacions constants.

La infraestructura del corredor medierrani comportaria beneficis per a l’economia valenciana, però també per a la ciutadania.
La infraestructura del corredor medierrani comportaria beneficis per a l’economia valenciana, però també per a la ciutadania.

Millorarà el corredor mediterrani la circulació de passatgers tant d’alta velocitat com de rodalies? És necessitat social?

Totes les respostes amb Zoom: Corredor mediterrani, el tren que mai arriba

També et pot interessar

stats