"Okonomiyaki" (Truita japonesa)
Com estar a Tòkio
Si parlem de cuina japonesa, ens venen al cap el sushi o el ramen, però hui cuinarem okonomiyaki, un dels seus plats més curiosos, semblant a una truita, i que s’està fent molt popular també.
Pren nota!
Ingredients
- 2 calamars xico½ col blanca
- 1 creïlla
- 2 ous
- tets
- 150 g de farina per a ‘okonomiyaki’
- 125 ml de caldo de peix
- Bacó en tires
- Salsa ‘otafuku’
- Alga nori trossejada (‘aonori’)
- Maionesa japonesa (‘kewpie’)
- Flocs de bonítol sec (‘katsuobushi’)
- Gingebre envinagrat (‘beni shōga’)
Elaboració
- Posem a remulla la col tallada ben fineta.
- En una paella, fregim el bacó fins que quede cruixent.
- En un bol, batem els ous amb el caldo de peix i la farina.
- Ho removem bé fins a obtindre’n una textura homogènia.
- Hi afegim la creïlla ratllada, el calamar a tires, el bacó i la col escorreguda, i ho integrem tot.
- Ho aboquem a una paella, amb un raig d’oli, i ho quallem per les dos cares, pegant-li la volta com a una truita.
- Ho servim adobat amb la maionesa japonesa i la salsa “otafuku”.
- Ho acabem amb el gingebre, els flocs de bonítol sec i l’alga nori.
Ingredients japonesos
Segur que has llegit la llisa d'ingredients i la meitat t'han resultat molt estranys
- Farina per a okonomiyaki. És una farina de blat enriquida amb algues, peix, soja, olis i rent. Si no n'aconseguim, podem fer servir farina de blat normal.
- Salsa otafuku per a okonomiyaki. És una salsa agredolça. Podem substituir-la afegint a 100 g de quètxup, 30 ml de salsa Perrins i 30 ml de salsa de soja.
- Maionesa japonesa tipus kewpie. És una maionesa amb salsa de soja, vinagre d'arròs, wasabi i glutamat monosòdic: sabor umami 100%. Podem substituir-la per maionesa normal.
- Beni-shoga (gingebre confitat o envinagrat). Este ingredient ens sona més, ja que sol acompanyar el sushi. És gingebre tallat a tires i adobat en salmorra. Difícil reemplaçar-lo per una altra cosa, podem no usar-lo.
- Katsuobushi (flocs de bonítol sec). Bonítol sec, fermentat i fumat, tallat extrafí.
- Aonori (alga nori triturada). Si no en trobem en pols, podem agafar alga nori i tallar-la a tires fines.