Sabatilles amb disseny "al tacte"

La marca alacantina Timpers integra persones cegues en el procés de creació del calçat. És una start-up que aposta per la inclusió laboral de la diversitat funcional. 

Timpers
Timpers
02 de març 2021 - 03:05

En la secció de Publicitat i Màrqueting que Ismael Ledesma condueix cada setmana en El dia À Punt, hem desgranat la història d'emprenedoria i inclusió que hi ha darrere de Timpers, "la marca més normal, amb la plantilla més capacitada del món''. Els seus fundadors són Diego, Aitor i Roberto, tres joves emprenedors que forjaren la seua amistat en l'equip de futbol per a cecs d'Alacant.

Fundadors de Timpers: Roberto Mohedano, Diego Soliveres i Aitor Carratala.
Fundadors de Timpers: Roberto Mohedano, Diego Soliveres i Aitor Carratala. / www.timpersbrand.com
Àudio
Audio 1 - Diego Soliveres, cofundador de Timpers i responsable de comunicació i disseny.
Àudio
Audio 2 - Roberto Mohedano, CEO i cofundador de Timpers.

La principal singularitat de Timpers és que persones invidents intervenen en el disseny, escollint els materials a través del tacte. "És com un joc de xiquets on els materials se seleccionen per les sensacions que provoquen", explica Diego, invident i responsable de disseny. 

Àudio
Audio 3 - Diego Soliveres, cofundador de Timpers i responsable de comunicació i disseny.

El seu calçat, apunten, va dirigit a totes les persones. Això sí, incorporen detalls que reforcen el seu caràcter inclusiu: la marca està brodada en Braïlle i la targeta de composició també està escrita en aquest sistema.

L'empresa va nàixer com a start-up en l'acceleradora d'empreses valenciana Lanzadera i està acreditada com a centre especial d'ocupació, ja que els quatre treballadors pateixen algun tipus de discapacitat. Tot i això, Diego vol que una cosa quede clara: "Volem triomfar per la qualitat i no per la caritat. Fem una sabatilla deu, feta amb producte alacantí".

L'entrevista completa la teniu disponible a la carta en el podcast següent:

També et pot interessar

stats