Sabatilles amb disseny "al tacte"
La marca alacantina Timpers integra persones cegues en el procés de creació del calçat. És una start-up que aposta per la inclusió laboral de la diversitat funcional.
En la secció de Publicitat i Màrqueting que Ismael Ledesma condueix cada setmana en El dia À Punt, hem desgranat la història d'emprenedoria i inclusió que hi ha darrere de Timpers, "la marca més normal, amb la plantilla més capacitada del món''. Els seus fundadors són Diego, Aitor i Roberto, tres joves emprenedors que forjaren la seua amistat en l'equip de futbol per a cecs d'Alacant.
La principal singularitat de Timpers és que persones invidents intervenen en el disseny, escollint els materials a través del tacte. "És com un joc de xiquets on els materials se seleccionen per les sensacions que provoquen", explica Diego, invident i responsable de disseny.
El seu calçat, apunten, va dirigit a totes les persones. Això sí, incorporen detalls que reforcen el seu caràcter inclusiu: la marca està brodada en Braïlle i la targeta de composició també està escrita en aquest sistema.
L'empresa va nàixer com a start-up en l'acceleradora d'empreses valenciana Lanzadera i està acreditada com a centre especial d'ocupació, ja que els quatre treballadors pateixen algun tipus de discapacitat. Tot i això, Diego vol que una cosa quede clara: "Volem triomfar per la qualitat i no per la caritat. Fem una sabatilla deu, feta amb producte alacantí".
L'entrevista completa la teniu disponible a la carta en el podcast següent: