Vora 3.000 alumnes de la Comunitat Valenciana tenen altes capacitats

El nombre de diagnòstics es va incrementar en un 93% el 2022, sobretot entre les xiques

La detecció de les altes capacitats també sofreix una bretxa de gènere, segons els experts / À Punt NTC

El 5% de la població escolar podria tindre altes capacitats intel·lectuals, però és difícil detectar-les. A la Comunitat Valenciana, s'han detectat vora 3.000 alumnes amb altes capacitats intel·lectuals. La xifra representa un granet d'arena, perquè es creu que hi ha un o dos alumnes per aula sense diagnosticar.

Per a identificar l'alumnat amb altes capacitats, avaluar-los i adaptar els itineraris educatius, a la Comunitat Valenciana hi ha sis centres pilot i un centenar més, de primària i secundària, que treballen en la xarxa Connectats. Tenen molts reptes al davant, un d'ells és precisament trencar la bretxa de gènere, que també es veu en les altes capacitats: l'any passat, el nombre es va incrementar en un 93%, sobretot entre les xiques, com ha explicat Salvador Borràs, director de la Unitat Especialitzada d'Orientació.

Una de les famílies afectades per aquesta circumstància és Elena García, presidenta de l'Associació d'Altes Capacitats i Talents d'Alacant (Alasac), que té un fill i una filla amb altes capacitats, però amb perfils completament diferents. "El meu fill està interessat en les matemàtiques i en aprendre; la meua filla estava en els núvols i la que sí que tenia problemes", ha assegurat.

Precisament aquest divendres i el dissabte 2 de desembre la Universitat Miguel Hernández acull un congrés que aborda aquesta situació i la realitat de les famílies amb xiquets i xiquetes amb altes capacitats intel·lectuals, que demanen l'atenció de les administracions, perquè el talent que no es cultiva, es perd.

També et pot interessar

stats