Tàrbena busca fórmules per a millorar la convivència entre els ciclistes i el veïnat

La Diputació d'Alacant impulsa una taula de treball amb tots els sectors implicats per a promoure l'educació i la conscienciació davant de la massificació de les carreteres de muntanya a la Marina

Portada - Dos ciclistes en una carretera de muntanya a Relleu, a la Marina Baixa / À Punt NTC

Millorar la convivència entre ciclistes i veïnat a les carreteres de l'interior d'Alacant és encara una assignatura pendent. Una qüestió que s'ha posat damunt de la taula a Tàrbena, on des d'este dimecres s'estudia com trobar l'equilibri entre les dos parts. La Diputació d'Alacant, a través del Patronat de Turisme Costa Blanca, ha organitzat unes jornades de treball en este municipi de la Marina Baixa, conegut per ser una de les destinacions predilectes per al ciclisme de carretera. Les costeres pronunciades, amb desnivells acumulats de més de mil metres, i els paisatges espectaculars de muntanya el convertixen en un punt d'atracció de centenars de ciclistes aficionats i també equips professionals.

A la primera reunió han acudit alcaldes de la comarca, però també representants del sector hoteler, responsables de carreteres i també esportistes, amb un objectiu compartit: implicar tots els actors per a promoure l'educació i la conscienciació tant en el resident com en els ciclistes davant de la massificació que patixen les carreteres de muntanya. Adequar les calçades, promoure campanyes de conscienciació o ampliar la quantitat de rutes són algunes de les iniciatives que s'han posat damunt de la taula.

El president de la Diputació d'Alacant, Toni Pérez, ha remarcat que la pretensió d'estes trobades és "sentir la veu de les corporacions locals i del veïnat" dels pobles que conformen este atractiu enclavament ciclista. "Hem de gestionar l'èxit", ha assenyalat José F. Mancebo, director del Patronat de Turisme Costa Blanca, que ha anticipat la posada en marxa d'una taula permanent de treball amb participació d'institucions de tots els nivells de l'administració. L'objectiu és crear un espai de participació oberta i generar iniciatives per a millorar la convivència.

Des d'este ens adscrit a la corporació provincial ja treballen en un document de propostes per a començar a implementar a partir de setembre i evitar el rebuig al ciclista. Francisco Javier Molines, alcalde de Tàrbena, ha posat el focus en la necessitat d'augmentar la conscienciació entre els grups de ciclistes perquè tinguen present que a la carretera hi ha més usuaris i han de respectar-los tots. I ha lamentat les actituds "suïcides" que, a parer d'ell, mostren alguns dels que circulen pel terme municipal.

Des de la Federació de Ciclisme de la Comunitat Valenciana (FCCV), el president, José Enrique Gutiérrez, ha denunciat que s'intente "criminalitzar" el ciclista, "que en la majoria dels casos ix a fer esport", i ha recordat que també hi ha vianants i conductors incívics.

Amb este nou fòrum de debat impulsat per Turisme Costa Blanca es busca posar una solució en conjunt per a uns comportaments inadequats d'uns i altres.

També et pot interessar

stats