Molta aigua, roba còmoda i evitar les hores centrals del dia: la calor obliga els treballadors del camp a tenir precaució
Les altes temperatures fan que els agricultors hagen de canviar els hàbits de treball
Les altes temperatures passen factura i treballar al camp amb la calor extrema d'estos dies implica perills que obliguen els agricultors a adaptar-s'hi. La norma principal és la precaució. Per exemple, dimarts va morir un treballador del camp a Lleida a causa d'un colp de calor i per a evitar casos així, tota precaució és poca.
Enric, un agricultor del Puig, a l'Horta Nord, explica que la clau està en "fonamentalment, hidratar-se bé, molta aigua". El més important és dur roba còmoda, tapar-se el cap, hidratar-se molt i evitar les hores centrals del dia. Molts treballadors del camp ixen a treballar quan encara està de nit per a aprofitar les primeres hores del matí.
Es matina molt i s'acaba abans que el sol calfe massa, especialment en hivernacles. "Intentem acabar cap a les 10 o les 10:30", explica Julián, productor de tomaques.
Tots coincidixen que enguany les temperatures han estat molt per damunt del normal. En un estiu així, d'anar al camp, el millor és fer cas dels experts.