La velocitat màxima en carreteres secundàries passarà a ser de 90 km/h

També es vol regular els patinets elèctrics i endurir les sancions per l'ús del mòbil al volant per a reduir la sinistralitat.

La velocitat màxima en carreteres secundàries passarà a ser de 90 km
La velocitat màxima en carreteres secundàries passarà a ser de 90 km / h

El límit de velocitat màxima en totes les carreteres secundàries disminueix de 100 a 90 km/h per a motocicletes i turismes. La nova mesura podria entrar en vigor a finals de gener, ja que primer ha d'aparéixer en el BOE (previsiblement la primera setmana de gener) i, a partir de la publicació en el BOE, la DGT tindria un termini de 30 dies per a canviar els senyals de trànsit. Una vegada canviades, començaria a aplicar-se la nova normativa. 

A més, els camions, les furgonetes i els autobusos, que fins ara circulaven per aquestes vies a una velocitat màxima de 90 km/h, ara no podran sobrepassar els 80km/h. Ara bé, en el cas del autocars, la velocitat màxima serà de 90 km/h si disposen de cinturons de seguretat per als passatgers.

El director de la Direcció General de Trànsit (DGT), Pere Navarro, ha explicat que la mesura pretén reduir els accidents en aquestes carreteres, ja que en 2017 van concentrar el 77% dels accidents mortals i van registrar més de 1.000 morts. 

Altres mesures

Aquesta és la primera d'una sèrie de mesures per a reduir la sinistralitat viària. De fet, la DGT també té la intenció d'augmentar el nombre de radars i d'agents de la Guàrdia Civil, i de llevar punts quan se supere en 20 km/h el límit màxim en les convencionals. Fins ara, aquesta infracció sols implica una multa de 100 euros, i només es resten punts quan se supera en 30 km/h la velocitat màxima permesa.

D’altra banda, la DGT ja ha presentat a consulta pública un projecte de modificació del Reglament de Circulació per a reduir el límit de velocitat per ciutat a 30 km/h, que des de 1992 és de 50 km/h.

Així mateix, Trànsit vol regular l’ús del patinet elèctric, que ja ha causat uns 300 accidents enguany, per a donar-li un encaix jurídic. 

L’ús del telèfon mòbil al volant és una altra de les grans preocupacions de la DGT. Per això, es modificarà la llei i s'augmentarà la pèrdua de punts per aquesta infracció dels 2 actuals a 6. 

Menys víctimes que en 2017

L'any 2018 tancarà previsiblement amb un descens dels morts a les carreteres després de dos anys de repunts. Al cap de més d'una dècada de descens en les víctimes mortals, la xifra va tornar a pujar en 2016 i 2017, però a falta de dos dies perquè acabe l'any, sembla que el 2018 tornarà a registrar un descens.

Segons l'última xifra actualitzada en la pàgina de la DGT, han mort 1.173 persones en vies interurbanes. Tot i això, la xifra registrada fins al 30 de desembre és ja superior al total de víctimes mortals que es van comptabilitzar en tot 2016, que va tancar amb 1.161.

També et pot interessar

stats