València modifica set línies d'autobús per a "augmentar les connexions directes" al centre

Els canvis també permetran connectar el front marítim amb les estacions de tren de Joaquim Sorolla i l'Estació del Nord per a "impulsar el turisme"

Mapa del nou traçat de les línies de l'EMT en el centre de la ciutat
Mapa del nou traçat de les línies de l'EMT en el centre de la ciutat / Europa Press

L'Ajuntament de València ha presentat aquest dimecres una reestructuració que modifica set línies d'autobús de l'Empresa Municipal de Transport (EMT) per a "ampliar les connexions directes" amb el centre de la ciutat i connectar el front marítim amb les estacions de tren de Joaquim Sorolla i Estació del Nord per a "impulsar el turisme".

Així ho han explicat en roda de premsa l'alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, el regidor de Mobilitat i president de l'EMT, Jesús Carbonell, i el director gerent de l'empresa pública, Manuel Martínez.

Els canvis afecten les línies 4, 11, 16, 26, 32 70 i 31 i es posaran en marxa quan finalitzen les obres al carrer Sant Vicent, a principis de desembre.

Amb aquestes modificacions es trauen tres línies de Colón (70, 11 i 32), dues de Poeta Querol (la 4 i la 31) per a connectar el front litoral amb Joaquim Sorolla i es recupera la connexió de la 26 i 36 entre els barris del nord i Poeta Querol.

Sis línies pararan a la plaça de l'Ajuntament i dotze a la cantonada de la plaça Alfons el Magnànim, dos més que abans de la reestructuració del Rialto.

La línia 4: En concret, la línia 4 recuperarà la connexió des de Natzaret, passant per l'avinguda del Port, fins a la plaça de l'Ajuntament, en comptes de parar en Poeta Querol com fa actualment.

La línia 11: Recupera el seu antic recorregut pel carrer Colón i la Pau, passant per la plaça de l'Ajuntament i continuant fins a Orriols i el Safranar.

Les línies 16 i 26: Aquestes línies que en el passat arribaven a la plaça de l'Ajuntament i a Poeta Querol, respectivament, i el 2020 van ser portades fins a Porta de la Mar, recuperen el seu traçat per a "millorar la connexió amb els barris i pedanies del nord".

La línia 70: Aquesta línia, que segons el director gerent "a hores d'ara fa un recorregut molt semblant al del metre entre Colón i Alboraia", també recupera el seu antic recorregut per a augmentar "les possibilitats d'accés al centre", amb una connexió directa amb la plaça de l'Ajuntament.

La línia 32: També canvia el seu recorregut amb una connexió directa amb la plaça de l'Ajuntament, passant pel carrer de la Pau i separant-se del recorregut que fa el metre entre Aiora i Colón, a fi de "donar més possibilitats de moviment".

La línia 31: Aquesta línia que connectava el front litoral amb Poeta Querol tindrà també connexió directa amb la plaça de l'Ajuntament i amb les estacions Nord i Joaquim Sorolla, "connectant els barris del litoral amb el centre històric i les estacions per a impulsar el turisme".

També et pot interessar

stats