La UV anirà a segona ronda d'eleccions al rectorat amb Gandía i Solanes com a candidats
Juan Luis Gandía guanya les eleccions amb més 40% dels vots, però no arriba a la majoria absoluta i anirà a segona volta amb Ángeles Solanes el 12 de març
La comunitat de la Universitat ha votat este dimarts el nou dirigent per a sis anys. Tres candidats —Carles Padilla, Juan Luis Gandía, Fran Ródenas— i una candidata —Ángeles Solanes— aspiraven al rectorat. El candidat Juan Luis Gandía ha guanyat esta primera volta amb un 42,7% dels vots, però es queda lluny d'una majoria absoluta i anirà a segona volta amb Ángeles Solanes, que ha aconseguit un 39%.
La successió de Mavi Mestre es decidirà el 12 de març.
Un total de 57.919 persones de la comunitat universitària estaven convocades en la cita amb les urnes. La votació a estar oberta fins a les 18:00 hores als centres de votació habilitats. Després del tancament, ha començat l’escrutini i la comissió electoral ha fet públics els resultats provisionals passades les 21 hores.
Juan Luis Gandía guanya amb el 42,7% dels vots
Catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat, amb més de tres dècades d'experiència a la Universitat, Gandía ha sigut vicerector d'Economia, Infraestructures i Tecnologies de la Informació. La seua trajectòria combina especialització en gestió econòmica i experiència directa en l'administració universitària, fet que l'ha situat en el nucli de la gestió pressupostària i organitzativa de la institució.
Gandía proposa integrar estratègicament la intel·ligència artificial en la docència i la gestió, millorar l'eficiència organitzativa i reforçar la transparència i el bon govern. La seua candidatura se centra a reforçar la competitivitat i la visibilitat de la Universitat, situant l'estudiantat en l'eix del projecte institucional. També planteja enfortir la investigació i la transferència de coneixement, modernitzar infraestructures i facilitar la renovació i formació contínua del professorat.
Ángeles Solanes, segona amb 39% del support
L'única candidata és catedràtica de Filosofia del Dret i té una àmplia trajectòria investigadora i de gestió acadèmica. El seu perfil està vinculat a l'estudi de drets, ciutadania i diversitat, i ha exercit responsabilitats dins de l'estructura universitària. La seua candidatura es basa en una visió humanista i jurídica de la institució pública.
El seu programa defensa una universitat pública inclusiva, diversa i fortament arrelada al territori. Proposa combinar tradició i innovació mitjançant metodologies docents renovades i una aposta per la innovació disruptiva. Planteja estabilitzar i valorar el personal, reduir càrregues administratives i reforçar el reconeixement acadèmic i lingüístic. Així mateix, aposta per una governança participativa i per una digitalització que simplifique processos i millore les condicions de treball i estudi.
El procés electoral
Una votació per sufragi universal ponderat ha permés escollir entre els quatre candidats garantint la participació de tots els sectors de la comunitat universitària mitjançant cinc col·legis electorals agrupats per col·lectius.
El col·legi A, corresponent al professorat doctor amb vinculació permanent (PDI), reunix 2.359 persones i concentra el 51% del vot ponderat; el col·legi B, del PDI no doctor o sense vinculació permanent, suma 2.693 electors i el 12,67% del pes; el col·legi C, integrat per més de 49.000 estudiants, aporta el 25% del total; el col·legi D, del personal tècnic, de gestió, administració i servicis (PTGAS), consta de 2.960 persones i el 10% del vot; finalment, el col·legi E, del personal investigador en formació (PIF), inclou 661 electors i l’1,33% restant.
L’actual rectora, Mavi Mestre, no opta a la reelecció perquè ja ha estat dos mandats de quatre anys, el temps màxim permés per la norma anterior. Ara, amb la llei orgànica del sistema universitari (LOSU) en vigor, estos comicis es fan per a un únic mandat de sis anys sense possibilitat de reelecció.