Unicef alerta que almenys dos estudiants per classe pateixen assetjament escolar

Els riscos en línia són l'element més subratllat, especialment en col·lectius com l'LGTBI, les persones d'origen migrant o la comunitat gitana.

Els riscos en línia són l'element més subratllat per l'informe d'Unicef
Els riscos en línia són l'element més subratllat per l'informe d'Unicef / Arxiu

Unicef ha advertit que a Espanya almenys dos menors de cada classe pateixen assetjament escolar, una situació que es veu afavorida per la connexió amb l'entorn digital i la violència en Internet.

Així ho ha manifestat l'organització en un comunicat emés amb motiu del Dia Internacional d'Internet Segura, en el qual l'organització presenta l'informe 'Els xiquets i les xiquetes de la bretxa digital a Espanya'. De fet, els riscos en línia són l'element més subratllat: ciberassetjament, sexting, accés a continguts que no són adequats per als menors, ús excessiu, falta de privacitat, ús indegut de les dades personals... Davant d'aquests riscos, la institució declara que és necessari un nou marc normatiu que regule internet, així com un major impuls a les estratègies de prevenció i actuació en els casos de violència.

Segons l'estudi, un de cada cinc xiquets i una de cada set xiquetes de 12 i 16 anys estan implicats en algun cas de ciberassetjament. A més, el 42,6% de les xiques enquestades afirma haver sigut víctima d'algun tipus de violència o assetjament sexual en Internet, enfront d'un 35,9% dels xics. Aquestes xifres concorden amb les dades de la Unesco, que reflecteixen que l'adolescència és l'etapa en la qual major nombre de casos es produeixen, i que les xiquetes tenen més probabilitats de patir aquest fenomen que els xiquets.

La campanya #2entuclase

Per això, Unicef ha llançat la campanya #2entuclase que, amb el lema 'no calles, no sigues còmplice', tracta de promoure un canvi d'actitud entre la gent més jove i impulsar-la a què no tinguen por de ser ells mateixos, i detectar i rebutjar l'assetjament.

Quant als col·lectius més afectats per aquest fenomen, destaquen les persones amb diversitat funcional, d'origen migrant o la comunitat gitana. També la infància LGTBI, ja que segons l'estudi 'Ciberbullying LGTB_fòbic' pateixen humiliacions, degradacions i insults simplement per la seua orientació sexual.

Aquest és un assetjament que no solament es queda a les aules, ja que les noves tecnologies afavoreixen aquesta contínua connexió amb l'entorn digital, la qual impedeix als menors aïllar-se d'aquest tipus d'agressions.

També et pot interessar