Una nova protesta davant de les Corts amb el lema "Mazón, a presó" demana responsabilitats a l'expresident valencià
La concentració té lloc quan fa un any de la primera manifestació després de la dana, que va reunir 130.000 persones a València per a demanar la dimissió de Mazón
Les entitats socials, cíviques i sindicals que durant l'últim any han estat darrere de les manifestacions mensuals amb el lema "Mazón, dimissió" per a exigir l'eixida del president de la Generalitat per la "nefasta gestió" de la dana han organitzat per a este diumenge una concentració davant de les Corts.
"Mazón, a presó" serà el lema de les noves protestes, que en el cas d'este diumenge s'escenificarà amb una concentració a les 18 hores davant de la seu del parlament valencià, on s'haurà d'elegir al relleu de Mazón per a la Presidència de la Generalitat, amb 229 clavells, un per cada víctima mortal de les inundacions.
Així ho van anunciar dimecres les entitats convocants de la protesta, dos dies després d'anunciar Mazóna la dimissió com a president de la Generalitat. La concentració té lloc just un any després de la primera manifestació a la ciutat de València per a reclamar la dimissió de Mazón, quan només havien passat onze dies de la dana del 29 d'octubre, en la qual van participar més de 130.000 persones, segons la Delegació del Govern.
A aquella primera manifestació en van seguir onze més, una cada mes entorn del dia 29. Les van fer majoritàriament al Cap i Casal, però també en municipis de la denominada zona zero, com Catarroja i Paiporta. Les protestes estaven convocades per més de 200 entitats i amb les associacions de víctimes de la dana en la capçalera.
El mateix dia de l'anunci de l'eixida de Mazón, a la vesprada hi hagué una concentració a la plaça de la Mare de Déu de València, al costat del Palau de la Generalitat, amb el lema "No ha dimitit, l'hem tirat", en la qual van reivindicar que el moviment social que ha acompanyat als afectats enguany havia aconseguit "una xicoteta victòria".