Una empresa pot apropiar-se de frases 'bonrotllistes', dites o refranys populars?

La justícia ha donat la negativa, de moment, i ha refusat que una única empresa s'atribuïsca la possessió exclusiva d'una expressió

Imatges positives, tonalitats suaus i frases enginyoses: els dissenys que triomfen / À Punt NTC

Una coneguda empresa de disseny gràfic ha començat una lluita legal per considerar que s'ha copiat el seu estil comercial. Les imatges positives, tonalitats suaus i frases fetes enginyoses i motivadores són elements fàcils de reconéixer i de recordar.

Però una companyia pot apropiar-se d'una frase feta per a vendre els seus productes? Almenys de moment, la justícia ha donat la negativa i ha refusat que una única empresa s'atribuïsca la possessió exclusiva d'una expressió.

En concret, un jutjat de València ha desestimat la denúncia d'una marca de regals i decoració a una altra firma per usar les mateixes frases fetes en els propis productes. La demandant al·ludia a una competència deslleial basada en l'aprofitament de la reputació que ha aconseguit la marca.

A la moda d'utilitzar frases bonrotllistes en la venda d'articles, se suma l'ús de dites i refranys populars. I en aquest cas, igual que si s'empren colors o dissenys genèrics, una empresa tampoc pot apropiar-se'n.

Les veus expertes en creació de marca recomanen registrar el nom i la denominació amb el gràfic de les produccions pròpies, i "quant més específic se siga, millor", explica Pedro González, dissenyador i expert en brànding.

També et pot interessar

stats