Una associació de víctimes de la dana impulsarà una moció als ajuntaments per a exigir l'acta de Mazón

L'Associació de Víctimes de la Dana 29 d'Octubre 2024 treballa per a reforçar les mobilitzacions socials i reclama polítiques actives de protecció als pobles davant de futures emergències

El diputat Carlos Mazón durant una sessió de control, en les Corts, el passat 1 d'abril
El diputat Carlos Mazón durant una sessió de control, en les Corts, el passat 1 d'abril / Rober Solsona (Europa Press)

L'Associació de Víctimes de la Dana 29 d'Octubre 2024, una de les tres majoritàries, remetrà a tots els ajuntaments, a través de diferents grups polítics, una moció per a exigir l'acta de diputat de l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón. El document també reclamarà implantar polítiques actives de protecció als pobles davant de futures emergències.

L'entitat ha acordat la decisió en una assemblea local celebrada a l'Ajuntament de Benetússer, a la qual va acudir prop d'un centenar de socis i col·laboradors del municipi. Un dels punts tractats en la trobada va ser també la necessitat de reforçar les mobilitzacions mitjançant una xarxa d'aliances i impulsar noves accions, ha informat este dijous en un comunicat l'entitat encapçalada per Mariló Gradolí. A més, l'associació estudiarà la situació de les ajudes al lloguer vinculades a la dana per a l'any 2026 i organitzarà una nova reunió centrada en el territori i en la tributació de les ajudes en la declaració de la renda.

Gradolí ha manifestat que veuen "amb preocupació que no s'està produint cap canvi real en les polítiques públiques després de l'ocorregut el 29 d'octubre". "No veiem una revisió profunda dels sistemes d'emergències, ni una planificació seriosa d'adaptació davant de fenòmens extrems, ni mesures estructurals que garantisquen que això no tornarà a ocórrer", ha afirmat.

També ha alertat que la “protecció política a Carlos Mazón, que continua com a diputat mantenint l'aforament, no és només una qüestió jurídica, sinó un missatge de la protecció del PP i Vox cap al garant de la gestió criminal de l'emergència”.

La reunió, que va servir per a arreplegar propostes i inquietuds dels assistents, forma part d'un cicle d'assemblees locals que l'associació ha iniciat per a realitzar un balanç col·lectiu previ a l'assemblea anual. L'objectiu és generar espais d'escolta activa, anàlisi i debat per a preparar i dissenyar conjuntament, amb socis i col·laboradors, les línies d'actuació i les pròximes accions de l'associació.

El cicle d'assemblees locals continuarà pròximament en municipis com Catarroja, Massanassa o Paiporta, "reforçant la implantació local com a eina clau per a decidir l'estratègia i el projecte de treball col·lectiu, amb l'objectiu de veritat, justícia, memòria i seguretat per al futur, amb la voluntat que no torne a repetir-se una gestió tan negligent d'una emergència", acaba el comunicat.

També et pot interessar

stats