Una app ajuda les persones amb dislèxia a llegir els panells de trànsit

És una de les novetats que es presenta a València en les VII Jornades ERI Lectura.

La comparativa entre la comprensió lectora a través dels dispositius digitals i de la lectura tradicional en suport paper és un tema d'anàlisi
La comparativa entre la comprensió lectora a través dels dispositius digitals i de la lectura tradicional en suport paper és un tema d'anàlisi / Patricia Prudente (Unsplash)

La Fundació Adeit es converteix divendres i dissabte en centre d'estudi i anàlisi de les novetats sobre el foment i l'ensenyament de la lectura amb la setena edició de les Jornades ERI Lectura. Entre les novetats, es presentarà una app per a ajudar les persones amb dislèxia a llegir els panells de trànsit, amb demostracions en directe i experiències d'èxit en l'ús de la tecnologia com a eina pedagògica.

Algunes de les qüestions que es presentaran en aquesta trobada són les últimes investigacions sobre les dificultats de comprensió lectora a través dels dispositius digitals, i si YouTube pot ser una eina pedagògica per al foment de la lectura. És el cas de les activitats de bibliotubers o l'ús de YouTube a l'aula per a iniciar els aprenents en la lectura crítica, segons expliquen els representants de la Universitat de València.

La comprensió lectora a través de dispositius digitals i la lectura en paper

La comparativa entre la comprensió lectora a través dels dispositius digitals i de la lectura tradicional en suport paper continua sent un tema d'anàlisi. En aquest sentit, les últimes investigacions continuen mostrant dades a favor de l'"efecte de superioritat del paper" enfront dels mitjans tecnològics.

Les VII jornades ERI Lectura parteixen d'una estructura d'investigació interdisciplinària creada a la Universitat de València per a promoure la investigació en estratègies de lectura en la qual participen investigadors de les universitats de València, Salamanca, Oviedo, el País Basc, Saragossa i Barcelona.

També et pot interessar