Un de cada tres punts de càrrega de cotxes elèctrics no funciona

Les raons són el mal estat dels dispositius, perquè estan avariats o perquè encara no estan connectats a la xarxa de distribució elèctrica

Un punt de càrrega de vehicles elèctrics / À Punt NTC

La venda de vehicles elèctrics a Espanya ha fregat els 80.000 cotxes el 2023, vora 11.000 a la Comunitat Valenciana. Una xifra que es queda a mitjan camí de l'objectiu fixat per la Unió Europea en el pla d'electrificació per al 2030. La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia on més ha crescut la compra d'aquest tipus de vehicles, malgrat que un de cada tres dels punts de recàrrega d'accés públic no es pot utilitzar.

A la Comunitat Valenciana, dels 2.990 punts de recàrrega de vehicles elèctrics d'accés públic que hi ha, uns 1.090 estan fora de servei. Són dades del baròmetre d'electromobilitat que l'Associació Espanyola de Fabricants d'automòbils i camions ha publicat del 2023. Un 36% dels punts de recàrrega públic no funcionen i les raons són el mal estat dels dispositius, perquè es troben avariats o perquè encara no estan connectats a la xarxa de distribució elèctrica. “Un gran problema és la falta de manteniment. Després d'instal·lar els punts, no es fa la tasca posterior de supervisió”, assegura Voytech Siudynski, representant de l’Associació Valenciana del Vehicle Elèctric (AVVE). 

A Espanya la xifra també crida l'atenció. Hi ha uns 34.000 punts de recàrrega de vehicles elèctrics d'accés públic, però vora 9.000 estan fora de servei — un 26%—. Des de l’AVVE lamenten que l'estat d'aquesta xarxa pot influir en la venda de cotxes elèctrics: “La gent compra cotxes elèctrics. Però, quan comencen a tindre males experiències, després tornen a adquirir vehicles de gasolina”, apunta Siudynski.

Espanya està a la cua d'Europa en l'electrificació del parc mòbil, ja que només un 5% de les matriculacions del 2023 són de vehicles elèctrics.

 

També et pot interessar

stats