Un programa contra l’assetjament escolar ajuda l’alumnat a verbalitzar les emocions
El resultat són unes aules on quasi no hi ha conflictes a pesar de la multitud de nacionalitats i cultures que es barregen
Una de les assignatures pendents dels centres educatius és acabar amb l'assetjament escolar. Per a combatre aquest tipus de maltractament, el CEIP Barcia Goyanes de València va posar en marxa fa set anys un programa contra l'assetjament escolar que està funcionant. El resultat són uns patis i unes aules on pràcticament no hi ha conflictes a pesar de la multitud de nacionalitats i cultures que es barregen al centre.
“M’enfade amb els meus amics quan no em deixen les coses”, “manifeste la meua alegria amb un somriure” o “he sentit enveja quan s’han assegut en el lloc que jo volia”. Són algunes de les frases que diu l’alumnat en un joc que consisteix a expressar les emocions.
Quan hi ha un conflicte entre dos alumnes, tenen el racó de l’amistat on expliquen com se senten i tracten de buscar solucions. Allí hi ha una sèrie d’indicacions que l’estudiantat ha de seguir. També tenen una aula dedicada a trobar la calma, on aprenen a relaxar-se pintant mandales o fent-se massatges. Fins i tot tenen una “cadira de les abraçades”.
Però si amb tot això no n'hi ha prou, compten amb un equip de mediació en cas que sorgisquen conflictes entre l’alumnat. Totes aquestes mesures formen part del programa RETO contra l’assetjament escolar, que busca millorar la convivència escolar i acompanyar emocionalment els xiquets i xiquetes.
Fins a 420 escoles a Espanya i Amèrica Llatina, 98 de les quals a la Comunitat Valenciana, han implementat aquest programa que nasqué en aquesta escola de València ara fa set anys.
Més llegit
-
La calor remet i arriben les tempestes amb avís groc per vent i granís a l'interior de València i Castelló
-
El jutjat imputa un ex alt càrrec del Consell per la filtració de l'àudio manipulat d'Aemet el dia de la dana
-
Investiguen la presumpta agressió sexual a una menor trans de 17 anys després de ser intoxicada amb droga alfa a València
-
Marcos Benavent, a quinze dies d'entrar a la presó: “He de ser positiu, hi ha gent que està molt pitjor”
-
Detenen el nóvio de la mare com a presumpte autor del doble crim de Mijas
-
Investiguen la sostracció d’un bebé a l’Hospital de Gandia en mans del pare