Un problema burocràtic deixa sense el servei de menjar a casa els usuaris de la Mancomunitat de l'Alt Maestrat

Els afectats són gent major, en situació de vulnerabilitat, per als quals és vital tindre el dinar garantit 

Usuàries del centre de dia d'Albocàsser / À Punt NTC

Un problema burocràtic ha deixat sense el servei de menjar a casa els usuaris de la Mancomunitat de l'Alt Maestrat. Es tracta de gent major, en situació de vulnerabilitat, per a qui tindre el dinar garantit i preparat cada dia, és vital. De  moment, no hi ha solucions a la vista. 

És el cas d’Inés Prats que, amb 92 anys, acudeix cada dia a un centre de dia. Fins fa unes setmanes, en arribar a casa, tenia el dinar fet. Però ara és ella la que ha de fer la compra, pensar en el menú i cuinar-lo. Amb una edat avançada, cuinar li resulta cada vegada més complicat. “Ja hi ha receptes que ni me'n recorde de fer-les”, lamenta. 

El servei el gestiona la Mancomunitat de l’Alt Maestrat, que està pendent de licitar un nou contracte per a tornar a donar el menjar de manera subvencionada. “Fins ara no hem tingut secretari i no s’ha pogut publicar, però ara traurem un nou programa per a més pobles”, explica la presidenta de la mancomunitat, Marta Pitarch. 

Des de l’Ajuntament d’Albocàsser demanen celeritat: “Ho haurien pogut aprovar l’any passat, perquè aquesta ja és una pròrroga del programa anterior”, apunta l’alcaldessa, Isabel Albalat. A més, alerta de la necessitat d’aquest servei en una localitat envellida i amb risc de despoblació.

També et pot interessar

stats