Les primeres indagacions apunten al "factor humà" com a origen de l'incendi a l'Hospital de Torrevieja
Hi ha dos pacients ferits greus, un d'ells amb cremades al 40% del cos, i deu treballadores i treballadors atesos per inhalació de fum, una de les quals està en cures intensives
Dos pacients i deu treballadors de l'Hospital de Torrevieja (Baix Segura), entre personal sanitari, de seguretat i de neteja, han resultat ferits en l'incendi que s'ha declarat en una habitació de la segona planta este migdia, segons l'últim balanç del Consorci de Bombers i la Conselleria de Sanitat. L'estat dels dos pacients és greu. Un d'ells, que estava a l'habitació en què s'ha declarat el foc, ha sigut traslladat en helicòpter medicalitzat a l'Hospital La Fe de València perquè té cremades de segon i tercer grau en el 40% del cos. L'altre està ingressat en la Unitat de Cures Intensives de Torrevieja amb pronòstic reservat per inhalació de fum. Una treballadora, que ha ajudat en les tasques d'evacuació, està també a l'UCI per haver inhalat diòxid de carboni, tot i que evoluciona favorablement.
El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha explicat des de l'hospital que les primeres indagacions apunten al "factor humà" com a origen del foc i "es descarten causes tècniques". Segons ha explicat, l'inici és a l'habitació del ferit més greu, que ha quedat completament calcinada, i el fum ha afectat sobretot la d'enfront, on estava l'altre pacient que ha acabat a l'UCI.
El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rebut l'avís a les 12:09 hores. Han desplaçat cinc dotacions mentre l'hospital activava el protocol d'evacuació per al personal i vora noranta pacients que estaven ingressats en la segona planta. L'operatiu ha minimitzat la possibilitat de danys humans, segons ha destacat el conseller, que ha facilitat els sanitaris que ha coordinat el dispositiu i, particularment, la treballadora que ha acabat en cures intensives.
Tot i que els bombers han pogut controlar el foc en poc de temps, un equip del Consorci, format per un cap i tres bombers, ha continuat en el recinte hospitalari fent tasques de ventilació i control fins a les 19 hores de la vesprada, quan s'ha donat per extingit l'incendi.
Els pacients ingressats s'han traslladat als hospitals d'Orihuela i Elx. Les consultes situades en la planta afectada s'han suspés i també l'assistència programada per a rehabilitació. S'espera reprendre l'activitat en Radiologia dilluns i Rehabilitació dimecres, segons ha informat el Centre d'Informació i Coordinació d'Urgències.