Un incendi crema uns baixos ocupats al barri de Benicalap de València i obliga a desallotjar huitanta persones
Els bombers continuen treballant a la zona i s'investiguen les causes del foc
Un incendi a uns baixos ubicats al carrer de Picayo de València ha suspés l'activitat al barri de Benicalap. Els veïns de la zona han sigut alertats per un gran núvol negre al voltant de les 16 hores d'este dijous, un gran foc i almenys dos explosions.
Segons ha informat l'Ajuntament de València, l'incendi està actualment controlat, tot i que almenys dos dotacions de bombers dels parcs de Campanar Oest i Sud continuen treballant a la zona.
El foc ha obligat a desallotjar este dijous huitanta veïns dels números 23 i 25 del carrer Picayo, com a mesura preventiva per la concentració de fum, sense que s'hagen registrat ferits. En principi, el veïnat no podrà tornar esta nit a casa.
Els baixos, que estaven ocupats, havien d'haver sigut desallotjats el passat 18 de juny, ja que pròximament hi ha prevista la construcció de noves vivendes contemplades dins del PAI del carrer de Gil Sumbiela de València.
L'incendi ha afectat únicament els baixos, que este matí han sigut desallotjats per orde judicial, segons han informat fonts policials.
Per eixe motiu, els investigadors tracten d'esbrinar si el foc ha sigut intencionat, encara que es mantenen obertes altres hipòtesis.
Les flames eixien de les portes que donen al carrer de Picayo. Diverses unitats de la Policia Local de València han acordonat la zona per a facilitar les tasques d'extinció i l'atenció sanitària dels veïns que s'han pogut veure afectats pel fum.
Els habitatges superiors han sigut desallotjats. Segons ha informat l'Ajuntament, estes cases sols s'han vist afectades per la concentració de fum.