Un forat de seguretat en el web de Movistar exposa les dades dels seus clients
Segons Facua, es tracta “del forat de seguretat més gran en la història de les telecomunicacions a Espanya”.
L'associació de consumidors Facua-Consumidors en Acció ha denunciat que es va produir un “forat de seguretat” en el web de Movistar que va deixar al descobert les dades de facturació dels seus clients: noms, domicilis, adreces de correu i el desglossament de les seues telefonades. L'associació ha presentat una denúncia contra Telefónica de España i Telefónica Móviles davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, i han sol·licitat que els òbriga un expedient sancionador.
Un portaveu de Telefónica ha confirmat que fa uns dies es va produir un error de seguretat, però no ha especificat durant quant de temps van estar exposades les dades personals dels clients ni a quants usuaris ha afectat.
El problema ja està solucionat, però Facua ha assenyalat en un comunicat que es tracta “del forat de seguretat més gran de la història de les telecomunicacions a Espanya”. L'avís es va donar ahir de vesprada i aquesta matinada la companyia ha eliminat funcionalitats del web per tal d'evitar que les dades dels usuaris continuaren exposades. Per aquesta raó, a hores d'ara, no es pot accedir a la versió en línia de les factures emeses des del mes d'agost de 2017.
Els responsables de la multinacional es reuniran hui amb Facua per a tractar el tema perquè la informació privada dels clients de Movistar ha sigut accessible per a qualsevol persona. Ara l'empresa haurà de posar-se en contacte amb els seus clients per a informar-los del fet, seguint el que recull el Reglament general de protecció de dades. Facua ha recordat que el reglament europeu estableix que, en funció de la gravetat, els estats sancionaran les infraccions amb imports que poden arribar als 10 o 20 milions d'euros, encara que la llei espanyola limita aquestes multes a 300.000 i 600.000 euros.