Un estudi remarca que la covid va endarrerir un 35% l’aprenentatge a l’escola

El confinament, l’ensenyament híbrid i les classes perdudes han creat un dèficit de coneixements en l’estudiantat

La pandèmia de covid ha marcat l'educació / À Punt NTC

Un estudi de la Universitat d'Oxford ha analitzat l'impacte de la covid en l'ensenyament en quinze països, quan l’estudiantat va estudiar tancat a casa i va tornar a escola envoltat de protocols de seguretat. L’estudi ha conclòs que la pandèmia ha produït un retard equivalent a un 35% d’un curs. L’informe certifica que aquest dèficit serà difícil de compensar.

La causa no només ha sigut el confinament, també l'ensenyament híbrid que va vindre després i la quantitat de classes perdudes. Segons la investigació, l'estudiantat ha carregat motxilles plenes de llibres i de mancances. 

Segons Rubén Pacheco, president de Fampa València, “falta contingut”. D'altra banda, “tres anys de distanciament social dins de l'escola són tan importants com el fet que determinada matèria de matemàtiques no s'haja impartit”, ha afegit. 

Per contra, Vicent Mañes, president de la Federació d’Associació de directors de centres públics d’Infantil i Primària, ha afirmat que, si bé “hi pot haver hagut un no assoliment de determinats conceptes, això no és preocupant”. Per a Mañes “el més important és que els alumnes siguen competents, que tinguen ferramentes.”

L'estudi apunta que els retards no són iguals en totes les matèries i també que cap estudiant es deslliura d'aquesta situació, tot i que la pateixen més els qui tenen menys recursos. De fet, ha creat una etiqueta per a aquesta generació: la generació covid. “Malauradament, és un hàndicap que sabíem que anava a quedar-se ací”, ha admés Pacheco. Mañes ha rebutjat l’etiqueta. 

L'estudi apunta que les escoles tenen molt a fer per a restablir rutines d'aprenentatge i de fet la FAMPA ha demanat programes de reforç per a suplir les mancances.

També et pot interessar

stats