Un autobús recorre la Comunitat Valenciana per a aclarir com demanar l’ingrés mínim vital

La Seguretat Social ampliarà l'atenció presencial a les oficines per a facilitar la gestió de prestacions

L'autobus per a ajudar a tramitar l'IMV / À Punt NTC

La Seguretat Social ampliarà l'atenció presencial a les oficines per a facilitar la gestió de prestacions com l'ingrés mínim vital. Aquesta setmana un autobús informatiu visita la Comunitat Valenciana explicant als ciutadans com accedir a aquesta prestació que cobren les famílies més vulnerables.

Tramitar el cobrament de l'ingrés mínim vital es fa costera amunt per a molts. Preguntant als demandants, són molt contundents amb la seua valoració dels tràmits: “Demanar cita en la Seguretat Social és una vergonya. Et tires tres o quadre dies telefonant”.

Des de divendres, s'ha recuperat l'atenció presencial en les oficines de la Seguretat Social sense necessitat de cita prèvia, però no és suficient per a tramitar tots els expedients.

Carmen Luz Rey, delegada del sindicat CSIF a València, defén que el col·lectiu “l'accés el tenen”, però sí que admet que “la part que és tràmit és molt enrevessada”. Per això, la Seguretat Social prepara un pla de xoc. Les 38 oficines d'atenció a la ciutadania de la Comunitat Valenciana es dedicaran a atenció presencial.

Aquesta setmana visita la Comunitat Valenciana un autobús on es poden solucionar dubtes sobre l'ingrés mínim vital. Una ajuda per a la tramitació que espera augmentar la xifra de persones que reben aquest ingrés, actualment són 185.000 valencians els que cobren l’ajuda.

També et pot interessar

stats