Un ampli dispositiu lluita contra el foc a Soneja, que ha cremat ja 150 hectàrees

Les flames entraren anit al Parc Natural de la Serra d'Espadà i han obligat a desallotjar vora 500 veïns a Azuébar

Un bomber lluita contra les flames en l'incendi de Soneja, este diumenge
Un bomber lluita contra les flames en l'incendi de Soneja, este diumenge / Bombers de Castelló

L'incendi forestal declarat este diumenge al terme municipal de Soneja, a l'Alt Palància, manté en alerta màxima els servicis d'emergència, que han desplegat a la zona un ampli dispositiu per a tractar de cercar les flames. De moment, el foc ja ha cremat unes 150 hectàrees i ha entrat al Parc Natural de la Serra d'Espadà, encara que la superfície afectada és "menuda", segons va dir anit el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. La proximitat de les flames i la fumeguera han obligat a desallotjar vora 500 veïns del municipi d'Azuébar, que han passat la nit en cases de famílies, amics o allotjaments habilitats per les autoritats locals, entre d'altres el Seminari de Segorbe.

Un operatiu conformat per vora 200 efectius i diversos mitjans aeris —que han començat a incorporar-se a les tasques d'extinció amb les primeres llums del dia— continuen mobilitzats sobre el terreny este dilluns. Hi estan treballant bombers de diferents cossos de la Comunitat Valenciana, del Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic (Miteco) i de la Unitat Militar d'Emergències (UME) per a evitar que l'incendi s'escampe més, que no afecte més massa forestal ni s'endinse més dins de la serra d'Espadà.

Emergències de la Generalitat ha informat que de bon matí han eixit tres avions i tres helicòpters de la Generalitat, més l'helicòpter de coordinació, així com dos avions, dos helicòpters i l'avió amfibi FOCA del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

Els mitjans aeris s'incorporen a les tasques d'extinció a Soneja, este dilluns
Els mitjans aeris s'incorporen a les tasques d'extinció a Soneja, este dilluns / Andreu Esteban (EFE)

El cap del Consell, que anit es va desplaçar al centre de comandament avançat de l'incendi, instal·lat a Soneja, es va mostrar confiat que les condicions meteorològiques, amb un vent que havia afluixat en les darreres hores, serien aliades durant la nit per a afavorir les tasques d'extinció. L'evolució del foc preocupa especialment perquè este dilluns comença una onada de calor que s'allargarà tres o quatre dies, segons la previsió meteorològica, i que dispararà els termòmetres fins als 44 °C dimarts, quan l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha decretat un avís roig al litoral sud de la província de València. En esta situació, el risc d'incendis forestals és màxim.

El foc es va declarar diumenge de vesprada, al voltant de les 14:00 hores, per causes que de moment es desconeixen i s'hauran d'investigar. Pérez Llorca acudirà de nou al punt de control este dilluns, a partir de les 9:00 hores, per a participar en la reunió de coordinació de la direcció de l'incendi i fer un nou balanç de la situació.

També et pot interessar

stats