El TSJ desestima el recurs contra l'aprovació del pla de la ZAL del Port de València
L'Associació Ciutadana per l'Horta va apel·lar contra la resolució de la Conselleria d'Habitatge de 2018 que va aprovar definitivament el Pla Especial de la Zona d'Activitats Logístiques

La secció primera de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia (TSJ) de la Comunitat Valenciana ha desestimat el recurs interposat per Associació Ciutadana per l'Horta contra la resolució de la Conselleria d'Habitatge de 2018 que va aprovar definitivament el Pla Especial de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) del Port de València.
La sentència, notificada ja a les parts, conclou que la decisió administrativa és ajustada al dret, després d'analitzar els motius d'impugnació dels recurrents, que estaven basats en la seua major part en possibles infraccions del dret autonòmic valencià, segons un comunicat del TSJ.
Així ho va acordar el Tribunal Suprem en la seua sentència de cassació de 30 d'octubre de 2024, que va estimar els recursos de la Generalitat i València Plataforma Intermodal i Logística SA, va anul·lar parcialment una sentència prèvia, de juliol de 2022, del mateix alt tribunal valencià i va disposar que esta emetera una nova resolució després de l'anàlisi dels motius impugnatius que no havien sigut examinats en la primera.
El TSJCV ha desestimat ara estos altres huit motius del recurs de l'associació demandant, alguns d'ells després d'aplicar els raonaments jurídics arreplegats en la decisió del Suprem, com quant a l'emplaçament triat per l'Administració per a la ZAL, en sòl situat en el barri de la Punta. “Tampoc pot prosperar l'al·legació de la demandant entorn de la falta d'estudi que justifique adequadament la viabilitat econòmica del pla especial de la ZAL”, arreplega la nova sentència del Tribunal Superior.
Els magistrats tampoc aprecien una vulneració per l'administració d'un article legal que disposa un tràmit de consulta prèvia ni una infracció de la Llei d'ordenació del territori (Lotup) per l'absència d'un estudi d'integració paisatgística.
La sala desestima la resta de motius d'impugnació del recurs, relacionats amb la protecció d'elements patrimonials, l'augment d'edificabilitat, possible infracció de les lleis de carreteres i sector ferroviari i una dimensió insuficient del pla per a l'activitat logística que es pretén desenvolupar.