Transports adjudica per 31 milions el projecte del canal d'accés ferroviari a València

El projecte del canal d'accés de València i la remodelació de l'estació de València-Joaquim Sorolla constitueixen una operació clau per a la integració del ferrocarril en la capital valenciana

Obres per a la integració de les vies d'accés a València ja en marxa
Obres per a la integració de les vies d'accés a València ja en marxa / X: @oscar_puente_

El Ministeri de Transports, a través d'Adif AV, ha adjudicat per 31,3 milions d'euros un contracte d'obres per a adequar les instal·lacions de seguretat i comunicacions de la via per a avançar en el desenvolupament del canal d'accés i la integració de l'alta velocitat a la ciutat de València.

Els treballs, adjudicats a GTS Transportation Spain, comprenen la redacció dels projectes i l'adequació d'aquestes instal·lacions a la nova configuració de vies associada al referit canal, ha informat el Ministeri en un comunicat.

Entre les actuacions, destaca l'adaptació del sistema de gestió del trànsit de València-Joaquim Sorolla i del Centre de Regulació i Control (CRC) de la línia d'alta velocitat (LAV), entre altres instal·lacions; així com del procediment d'eixida i entrada de trens en la connexió entre Joaquim Sorolla i València-Nord.

Així mateix, s'instal·larà una nova senyalització i altres elements de camp dels equipaments de seguretat i comunicacions, com a circuits de via, comptadors d'eixos, balises o detectors de caiguda d'objectes, a més de la realització de les verificacions i proves tècniques.

El projecte del canal d'accés de València i la remodelació de l'estació de València-Joaquim Sorolla constitueixen una operació clau per a la integració del ferrocarril en la capital valenciana.

Aquesta actuació contempla el soterrament de les vies d'accés a les estacions de València Nord i València Joaquim Sorolla, un fet que alliberaria terrenys per al desenvolupament de la ciutat. També preveu una transformació de Joaquim Sorolla incloent-hi l'ampliació de l'aparcament per a respondre a l'increment de la demanda derivat de la liberalització dels serveis ferroviaris i del desenvolupament del corredor mediterrani.

Un projecte de 665 milions d'euros

La inversió prevista en el projecte s'eleva a 665 milions d'euros, amb contractes adjudicats per valor de 500 milions d'euros. Per un costat, està la integració de les vies d'accés a les estacions i remodelació de València Joaquim Sorolla, amb 37 milions d'euros executats ja en l'obra en curs; i les instal·lacions de seguretat i comunicacions que ara s'adjudiquen.

Completen el projecte altres actuacions que es troben en fase de redacció: instal·lacions de protecció civil i seguretat dels túnels d'accés a València; nou canviador a l'entorn del nus Sud/Font de Sant Lluís; estacionament de suport per a trens entorn de Font de Sant Lluís o l'adequació dels túnels d'ample convencional, entre altres.

També et pot interessar

stats