En el TRAM d’Alacant es redueix la freqüència de pas entre Estels i el Campello
La contractació de nou maquinistes i un nou desviament de via permeten millorar el servei en les línies 1, 2, 3, 4 i 5
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) posarà en marxa un nou horari de servei per a millorar les freqüències de pas de la connexió Estels-el Campello, que afecta les línies 1 i 3, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
Estos nous horaris, que es posaran en marxa al llarg d’esta setmana, oferiran servei cada 15 minuts “d'acord amb les necessitats i demandes actuals dels usuaris”, reduint el temps d’espera a la meitat.
Amb esta modificació, que és possible gràcies a la contractació de nou maquinistes, FGV compleix amb l’acord a què havien arribat amb els sindicats, després de fer vaga a causa de l’incompliment del pacte.
Així mateix, s’ha instal·lat un nou desviament ferroviari a l’estació d’Estels —amb una inversió de vora un milió d’euros—, que permet augmentar el nombre de trens en circulació.
Altres millores del servei
També es millora diàriament l’oferta de les línies 1 i 4. Ara l'últim tren des de Plaça de la Corunya arribarà fins a Estels, mentre que l'últim tren amb eixida de Benidorm fins al Campello portarà viatgers. Fins ara era un comboi buit de retirada.
A més els dissabtes, diumenges i festius, la primera eixida de la Línia 2 (Estels - Sant Vicent del Raspeig) des d'Estels s'avança 15 minuts, i els trens tindran una freqüència de 30 minuts fins a les 7:24 hores. També en caps de setmana i festius, la Línia 3 al final del servei des del Campello fins a Estels tindrà el mateix servei que un laborable (dos trens més que actualment).
Així mateix, a l'inici del servei en línia 5 (Porta de la Mar - Plaça de la Corunya), els dos primers combois circularan com a tramvies de viatgers, mentre que els dos últims també circularan com a unitats de viatgers entre Porta de la Mar i el Campello.
Per a més informació sobre els serveis, els usuaris poden consultar els horaris de pas, a més de les estacions i parades, en el telèfon d'informació d'atenció al client (900 72 04 72), així com en la pàgina web del TRAM, en l’aplicació oficial i en l’aplicació Navilens Go.