Primer dia de vaga en el Tram d'Alacant amb al 25% dels trens suprimits entre les set i les deu

Els sindicats demanen l'entrada en vigor de l'acord signat amb la direcció de FGV, que estableix una millora de freqüències i de les condicions laborals dels maquinistes

Usuaris del Tram d'Alacant este dilluns
Usuaris del Tram d'Alacant este dilluns / À Punt NTC

Els quatre sindicats amb afiliats en el Tram d’Alacant han dut a terme este dilluns el primer dia de vaga en protesta per "l’incompliment" d'un acord firmat el passat 20 de novembre amb la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV). Ha afectat el 25% del servei de set a deu del matí, una vintena de tramvies de les línies 1, 2, 3, 4 i 5. A més, al llarg de tota la setmana i durant tot el mes de febrer es preveuen aturades parcials. Durant la vaga no s'han registrat incidents.

L'acord, que havia d'haver entrat en vigor el 8 de gener, estableix una millora de freqüències en el Tram —de 15 minuts en les línies metropolitanes— i també la incorporació de nou maquinistes. Des de FGV asseguren que treballen per a atendre les demandes plantejades i el compromís del Consell és complir amb els treballadors.

Els usuaris afectats han indicat este dilluns a À Punt que, "encara hi ha un servei mínim del 75%, la vaga no ha d'allargar-se tant de temps i han d'arribar a un acord".

Des del sindicat UGT expliquen que els treballadors reclamen a la Conselleria que aprove l'acord signat entre la direcció de FGV i el comité d'empresa, que estableix una millora de freqüències en el Tram i en les condicions laborals dels maquinistes.

Duplicar la freqüència de trens

Entre eixes millores es troba duplicar la freqüència de trens amb parades entre Alacant i el Campello, que passarien d'un tren cada 30 minuts a un cada 15. També, s'ampliaven trens en les línies 2, 3, 4 i 5; i es podia canviar la composició de trens simples a dobles en la plaça dels Estels per a optimitzar la capacitat.

A més de tot això, l'acord que hauria d'haver entrat en vigor el 8 de gener inclou nous torns de conducció, vacances i quadrants dels maquinistes per a fer possible l'augment de les freqüències de trens.

Ramón Doménech, president del comité d'empresa del Tram, assegura que ningú de la Generalitat s'ha posat en contacte amb ells i torna a denunciar els serveis mínims abusius del 75% imposats per la Conselleria.

També et pot interessar

stats