El tram entre Aragó i Marítim de Metrovalència es restablix dilluns que ve

El conseller Martínez Mus remarca que "més de mig milió de viatgers al mes" recuperen la mobilitat una vegada finalitzades les obres al túnel que compartixen les línies 5 i 7

Parada d'Aragó, en una imatge d'arxiu
Parada d'Aragó, en una imatge d'arxiu / Europa Press

Dilluns que ve, 1 de setembre, es restablirà el trànsit ferroviari en el tram entre les estacions d'Aragó i Marítim, que formen part de les línies 5 i 7 de Metrovalència, una vegada finalitzades les obres al túnel que compartixen els dos recorreguts. A més, també es recuperarà la circulació entre Masies i Bétera (línia 1), que també està en obres actualment. Són les novetats anunciades este dimecres pel conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, en una visita a les obres de l'estació d'Aiora.

"Parlem de recuperar la mobilitat de més de mig milió de viatgers al mes, si sumem els passatgers del tram Aragó-Marítim al de Masies-Bétera, per la qual cosa és una molt bona notícia per a tots els usuaris de Metrovalència que tornen a disposar, després d'unes obres necessàries, d'un transport públic còmode, ràpid i sostenible”, ha assenyalat Martínez Mus, que ha estat acompanyat en el recorregut pel secretari autonòmic d'Infraestructures i Transports, Javier Sendra, i el director gerent d'FGV, Alfonso Novo.

Des de la Generalitat recorden que les actuacions en les línies 5 i 7 consistixen en la rehabilitació i renovació dels elements de la infraestructura i superestructura del tram del túnel. “En estos dos mesos s'ha actuat en les parets laterals, ja que presentaven greus desperfectes que s'han hagut de sanejar i reparar”, ha explicat Martínez Mus.

Així, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) executa des del passat 27 juny actuacions en el tram comprés entre les estacions d'Aragó i Marítim de les línies 5 i 7 com a part del procés de renovació de la infraestructura subterrània de la xarxa de Metrovalència. El tram afectat comprén més 2,5 quilòmetres de longitud i quatre estacions: Aragó, Amistat, Aiora i Marítim. Les obres, amb un pressupost de 3,6 milions d'euros, es duen a terme per a complir amb els estàndards establerts per a la xarxa ferroviària autonòmica en la Llei 7/2018, de 26 de març, de seguretat ferroviària i a requeriment de l'Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària.

Des del 27 de juny, quan es va tallar temporalment el servici ferroviari en el tram afectat, la parada d'Aragó ha estat oberta i la de Marítim ha mantingut la connexió tramviària amb les línies 6 i 8, que permeten accedir a la façana marítima de València. Metrovalència ha promocionat com a itinerari alternatiu per als viatgers cap a les platges de la ciutat l'ús de les línies tramviàries 4 i 6, amb connexió amb les línies de metro 3 i 9 a Benimaclet i 1 i 2 a Empalme. Com a mitjans alternatius l'administració autonòmica ha recomanat també l'ús del transport públic urbà amb accessos pròxims a les estacions afectades.

Interrupció entre Masies i Bétera

D'altra banda, els treballs en l'A-7 per a millorar la funcionalitat i la seguretat viària d'un tram de l'autovia pròxim a la xarxa de Metrovalència que executa el Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana també han implicat la suspensió temporal del servici ferroviari entre les estacions de Masies i Bétera, que també ha afectat Horta Vella, de la línia 1 (Bétera-Castelló). Durant este temps s'ha proporcionat un servici alternatiu d'autobús per a garantir els desplaçaments entre Bétera, Horta Vella i Masies que s'ha convertit en principi i final de la línia 1 de Metrovalència, afigen des del govern valencià.

També et pot interessar

stats