La tercera jornada de la vaga d’Air Nostrum cancel·la 48 vols
Els clients afectats podran canviar de data o de vol, i la companyia ha flexibilitzat les tarifes.
El desacord dels pilots SEPLA amb l’aerolínia Air Nostrum continua. Aquest divendres es viu la tercera jornada d’aturades, amb 48 vols cancel·lats que se sumen als que ja es van anul·lar en les jornades del 23 i 26 de novembre.
Aquells dies la companyia va haver de deixar a terra un centenar de vols, encara que segons va assegurar, va aconseguir recol·locar la majoria dels 5.200 viatgers afectats.
La vaga, la primera que viu l’aerolínia en les seues 24 anys d’història, naix com a conseqüència del “malestar” dels pilots pel desviament de les seues funcions a altres aerolínies com la maltesa MedOps.
Els serveis mínims contemplen el cent per cent dels vols amb origen o destinació a les Balears, les Canàries i Melilla, els vols amb obligació de servei públic en territoris peninsulars (Almeria-Sevilla, Badajoz-Madrid i Badajoz-Barcelona), el 28% dels vols entre ciutats espanyoles en les quals l’alternativa siga inferior a cinc hores i el 42% per als que supere les cinc hores i per a ciutats estrangeres.
Els clients afectats per les cancel·lacions poden optar pel reemborsament dels bitllets o la reubicació en vols o dates alternatives segons disponibilitat, i també s’han flexibilitzat les tarifes perquè els passatgers dels vols que no es cancel·len, puguen canviar data si així ho prefereixen.
La companyia ha informat que els clients que hagen adquirit els bitllets a través d’Iberia.com rebran un missatge de la companyia i, si els han adquirit a través d’una agència de viatges serà aquesta qui contacte amb els clients. En cas de no rebre cap notificació, el contacte que s’ha facilitat és el del servei de atenció al client, Serviberia (901 111 500).