Telefónica investiga un pirateig en Movistar que afecta dades de clients

Un cibercriminal hauria accedit de forma il·lícita a 22 milions de registres de clients

Tenda de Mositar al carrer General Perón (Madrid) en una imatge d'arxiu
Tenda de Movistar al carrer de General Perón (Madrid) en una imatge d'arxiu / Movistar (Europa Press)

Telefónica investiga un pirateig en Movistar. Un cibercriminal anomenat Dedale hauria accedit de forma il·lícita a 22 milions de registres de clients i ja hauria filtrat, com a prova, una base de dades d’1 milió de registres. 

En este sentit, cal assenyalar que un mateix client pot tindre diversos registres: un pot correspondre al nom complet, l’altre al DNI, un altre a l'adreça... Per tant, que s’haja accedit a 22 milions de registres no significa que s’hagen vist afectades 22 milions de persones. 

D’altra banda, la base de dades amb el milió de registres que s’ha filtrat fins ara conté dades d’usuaris al Perú, tot i que no es descarta que en la resta de la informació a la qual ha tingut accés el cibercriminal hi haja registres de clients d’altres països en què opera la companya, com ara Espanya, per exemple. Telefónica va vendre a mitjan abril per uns 900.000 euros la seua filial al Perú, que es troba en concurs de creditors, a la firma argentina Integra Tec Internacional. 

El cibercriminal demana una recompensa de 1.500 dòlars (uns 1.314 euros al canvi actual), una xifra que crida l’atenció perquè és molt inferior a les quantitats que se solen demanar en esta mena de xantatges. 

El cas l’ha desvelat l’empresa de ciberseguretat HackManac a través de la xarxa social X, on assenyala que el conjunt de dades “inclou detalls confidencials com ara noms complets, DNI, número de telèfon mòbil, plans de servei i actualitzacions d’estat”.

També et pot interessar

stats