El telèfon contra el suïcidi va atendre una mitjana de 800 telefonades diàries la primera setmana

El servei 024, que és gratuït, anònim i confidencial, deriva a emergències unes 30 telefonades diàries amb conductes suïcides

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, intervé en una sessió de control al govern al Senat
La ministra de Sanitat, Carolina Darias, intervé en una sessió de control al govern al Senat / Alberto Ortega / Europa Press
25 de maig 2022 - 20:37

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha revelat que el 024, la línia telefònica per a l'assistència i prevenció del suïcidi, ha atés una mitjana de 800 telefonades diàries en la seua primera setmana de servei. La xifra s’ha reduït a entre 500 i 600 cada dia en l'actualitat, majoritàriament de dones, joves i professorat que demana pautes d'atenció per a detectar-los en possibles comportaments d'alumnes.

Així ho ha explicat Darias en el ple del Senat d'aquest dimarts, a la pregunta de la socialista María Esther Carmona per la valoració que fa el govern d'aquesta línia, que va entrar en funcionament l'11 de maig. Segons la ministra, es deriven una mitjana de 30 telefonades diàries al centre d'emergències perquè atenguen possibles conductes suïcides imminents.

La titular de Sanitat ha insistit que la pandèmia de covid ha visibilitzat uns problemes de salut mental que ja existien i ha reiterat que el seu departament elaborarà "codis de conductes risc" en el marc del Pla de Salut Mental, per a poder dotar als professionals d'eines per a la prevenció i detecció de conductes suïcides.

El 024 és un telèfon d'assistència contra el suïcidi gratuït, anònim i confidencial.

També et pot interessar