Els sindicats recorren els servicis mínims de la vaga educativa per “abusius” i reclamen aclariments per a segon de batxillerat
STEPV ha distribuït un model de reclamació al professorat davant de la “indefinició i ambigüitat” de les mesures fixades per Educació per a garantir l’avaluació final i l’accés a la PAU
Els sindicats convocants de la vaga indefinida del professorat en l’ensenyament públic valencià han recorregut davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana els servicis mínims fixats per la Conselleria d’Educació, especialment els referits a segon de batxillerat, perquè consideren que són “abusius” i excessivament restrictius.
La proposta definitiva remesa per la Conselleria establix que en segon de batxillerat tindran la consideració de servicis mínims “els actes imprescindibles per a l’avaluació final ordinària i extraordinària, qualificació, firma d’actes, publicació de resultats i tramitació de reclamacions o documentació necessària per a l’accés a l'EBAU”.
STEPV considera que esta redacció és “encara més restrictiva” que la que es va explicar als sindicats durant les negociacions mantingudes amb la Direcció General de Personal Docent. El sindicat qüestiona què significa exactament el concepte “actes imprescindibles” i si inclou la realització de proves o només l’assistència a les sessions d’avaluació.
STEPV facilita un model de reclamació
A l’espera de la resposta del TSJCV al recurs presentat divendres passat, STEPV ha facilitat al professorat de segon de batxillerat un model de reclamació perquè la Conselleria concrete l’abast dels servicis mínims.
Segons el sindicat, la resolució “no especifica” quins són estos actes imprescindibles; una situació que, assegura, està generant “incertesa i inquietud” entre el professorat afectat. Per este motiu, en una assemblea celebrada divendres es va acordar impulsar una campanya de reclamacions perquè Educació aclarisca els criteris aplicables durant la vaga.
STEPV recorda també que el TSJCV disposa de 48 hores per a pronunciar-se sobre la petició de suspensió cautelaríssima dels servicis mínims presentada pels sindicats convocants.
Els servicis fixats per la Generalitat
La resolució elaborada per la Secretaria Autonòmica d’Educació determina els serveis mínims que hauran de mantindre’s als centres públics mentre dure la vaga indefinida, convocada a partir d’este dilluns.
Entre altres mesures, s’estableix la presència d’una persona de l’equip directiu en tots els centres públics; un docent per etapa educativa en infantil i primària, amb un mínim d’un per cada quatre unitats; i un professor per etapa en secundària, batxillerat, FP, ensenyaments d’idiomes i artístics, amb un mínim d’un per cada deu unitats.
La Generalitat justifica estes mesures per la necessitat de garantir el dret a l’educació i evitar “situacions de desigualtat o indefensió acadèmica irreparable” per a l’alumnat que ha d’accedir a la PAU.
El document de la Secretaria Autonòmica d’Educació també assenyala que el seguiment de la vaga sense una prestació mínima del servici educatiu podria perjudicar el dret a l’educació de l’alumnat i afectar les famílies en un dia laborable.
Les negociacions entre Conselleria i sindicats sobre els servicis mínims es van tancar sense acord en la reunió celebrada el 5 de maig.