El Síndic de Greuges investiga FGV per deixar sense transport una persona amb discapacitat

La institució considera que l’actuació de Ferrocarrils, o la falta d'actuació, ha pogut vulnerar els drets de la persona afectada

Passatgers en un vagó de Metrovalència
Passatgers en un vagó de Metrovalència / FGV

El síndic de greuges de la Comunitat Valenciana, Ángel Luna, ha obert una investigació d'ofici a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana per deixar una persona amb discapacitat abandonada de nit a l'estació de l'Eliana (el Camp de Túria), per considerar que és un fet discriminatori que vulnera els drets de l'afectat.

El síndic ha informat que ha tingut coneixement pels mitjans de comunicació, davant de la protesta que ha fet la Confederació de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica de la Comunitat Valenciana (Cocemfe CV) de la situació de discriminació viscuda el passat 1 d'agost per una persona natural de Nules, usuària de la Línia 2 del metro d'FGV, en fallar la plataforma elevadora de l'autobús que cobria la línia per les obres en la mateixa L2.

L'empresa pública no va considerar justificada l'alternativa del taxi i, com a resultat, l'afectat va veure greument afectats els seus drets com a client del servei, ja que quedà abandonat de nit a l'aparcament de l’estació de l’Eliana.

Davant d'aquesta situació, Luna ha iniciat una investigació d'ofici dirigida a Ferrocarrils de la Generalitat. Considera que l'actuació, o la falta d'actuació, ha pogut vulnerar els drets de la persona afectada en els fets descrits.

"L'accessibilitat en tots els àmbits de la vida, i especialment en el transport, facilita que les persones amb discapacitat puguen viure en forma independent i participar plenament en tots els aspectes de la vida. Per tant, l'adopció de mesures que identifiquen i eliminen els obstacles i les barreres d'accés són fonamentals", ha expressat el síndic.

Luna ha sol·licitat a FGV que envie, en el termini màxim d'un mes, un informe detallat sobre els fets que es van produir. La institució vol conéixer quines alternatives van oferir a l'usuari d'aquest servei, per què es va descartar el servei de taxi adaptat, el temps d'espera, la resolució d'aquesta situació i quins responsables d'FGV van estar en contacte amb l'usuari en tot moment.

"Necessitem conéixer si s'han produït situacions similars mentre han durat les obres de la línia 2 o en altres situacions similars en aquest últim any, i si els autobusos contractats per a cobrir aquests serveis en casos d'obres són accessibles sempre", ha apuntat.

També et pot interessar

stats