Un usuari amb mobilitat reduïda no pot accedir al metro

Denuncien que es tracta d'una greu afectació als seus drets com a consumidor i client del servei, així com als seus drets fonamentals de lliure circulació i seguretat

Un usuari amb mobilitat reduïda no pot accedir al metro / À Punt NTC

La Confederació de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica de la Comunitat Valenciana (Cocemfe CV) ha expressat "el rebuig més profund davant de la situació d'abandó viscuda" dilluns passat per un usuari amb mobilitat reduïda a l'estació de Metrovalència de l'Eliana (Camp de Túria), "en negar-li Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana un transport alternatiu accessible per les obres que es fan a la Línia 2".

Cocemfe CV ha denunciat que un home amb mobilitat reduïda, usuari habitual d'aquesta línia, "es va veure completament desemparat en fallar la plataforma elevadora de l'autobús" que cobria la línia fins a aquest dijous a causa de les obres.

L'empresa pública "no va considerar justificat proporcionar-li un taxi com a transport alternatiu i, com a resultat, l'afectat va quedar abandonat de nit a l'aparcament de l'estació de l'Eliana, malgrat els intents de resoldre el problema per part dels treballadors d'FGV", ha lamentat Cocemfe en un comunicat.

El president de la Confederació de Persones amb Discapacitat, Juan Mondéjar, ha afirmat que és una greu afectació als seus drets com a consumidor i client del servei d'FGV, i als seus drets fonamentals de lliure circulació i seguretat.

"Considerem inacceptables que continuen produint-se aquestes situacions en l'actualitat, ja que les mesures d'accessibilitat al transport haurien de garantir-se en igual mesura que les de seguretat, perquè poden desembocar en una afectació als drets de les persones amb la mobilitat reduïda", ha explicat.

Mondéjar ha reclamat a FGV que pose els mitjans oportuns per a garantir l'accessibilitat en cas de necessitat de transport alternatiu i que revise els protocols perquè no tornen a repetir-se fets com aquest.

Cocemfe CV ha mostrat "la seua sorpresa" davant d'aquests fets, ja que "treballa permanentment amb FGV per a millorar l'accessibilitat de les seues estacions i dels seus serveis des de fa més d'una dècada, com demostren la col·locació de suports isquiàtics i taquilles automàtiques accessibles, la dispensació de comandaments per als ascensors i el compromís en la instal·lació de plataformes accessibles en la majoria de les seues estacions".

Així mateix, l'entitat d'utilitat pública ha animat la persona afectada a interposar una reclamació davant d'FGV, exigeix que "es depuren les responsabilitats oportunes en l'empresa pública" i que es compense l'usuari pel perjuí ocasionat.

Finalment, Cocemfe CV traslladarà el seu malestar a FGV per aquest succés a través del grup de treball amb l'empresa pública que manté per a millorar l'accessibilitat dels serveis.

També et pot interessar

stats