El sector del taxi vigila de prop els infractors dels VTC a la Comunitat Valenciana

Alerten de vehicles que treballen sense llicència i asseguren que prendran nota de les matrícules

Des de l’1 d’octubre, només podran circular en zona urbana els VTC que hagen demanat una pròrroga i se'ls haja concedit / À Punt NTC

Els conductors de taxis de la Comunitat Valenciana han advertit que vigilaran de prop aquells vehicles que presten serveis VTC dins de les ciutats, per a comprovar si tenen les llicències necessàries en regla i identificar els infractors. 

Els batejats com a vehicle de transport amb conductor funcionen de manera similar als serveis d'Uber i Cabify: un mitjà de transport amb xòfer o conductor, en el qual el sol·licitant del servei tria un punt d'eixida i un altre de destí. A diferència dels taxistes, els VTC no tenen tarifes regulades: el preu es pacta abans de l'eixida del trajecte; a més, només es poden reservar a través d'una aplicació mòbil. Però la principal diferència és que, mentre una mateixa persona només pot tindre dues llicències de taxi, en els VTC la xifra de llicències que pot acumular una persona és il·limitada.

El motiu d'aquesta recerca per part dels taxistes és que ha vençut el primer termini del conegut com a “decret Ábalos” que permetia oferir serveis VTC a aquells conductors que van sol·licitar una llicència abans del 30 de setembre de l’any 2018. Per tant, des de l'1 d'octubre aquests vehicles no poden fer trajectes en la zona urbana. A partir d'ara, només podran circular els VTC que hagen demanat una pròrroga i se'ls haja concedit.

En total, al conjunt de l’Estat, només s'haurien concedit un centenar de moratòries perquè han demostrat perjuís econòmics. A la Comunitat Valenciana, el nombre és més reduït: només hi ha cinc o sis VTC amb aquest permís especial.

Fernando del Molino, president de la Confederació de Taxistes Autònoms de la Comunitat Valenciana, ha explicat que “encara hi ha VTC d’altres comunitats autònomes que no haurien d’estar treballant ací, i encara hi ha autoritzacions concedides abans del 2018 que continuen treballant”. Aquests infractors “no poden fer servei urbà, amb una autorització nacional, que només els permetria fer transports entre comunitats autònomes” ha matisat. 

Per aquesta raó, els taxistes observen les matrícules, ja que en el web del Ministeri de Transport es poden comprovar les llicències. El sector apel·la al control exhaustiu per part dels serveis d'inspecció i l'actuació ferma de la Policia Local.

També et pot interessar