Ryanair abona més de 2.500 euros a una família d'Alacant a la qual va deixar a París sense vol

Els afectats es van veure obligats a comprar nous bitllets amb una altra aerolínia per a poder tornar a casa

Cua de passatgers en un avió de Ryanair a l'aeroport d'Alacant-Elx
Cua de passatgers en un avió de Ryanair a l'aeroport d'Alacant-Elx / Shutterstock

Ryanair ha pagat 2.546 euros a una família alacantina, a la qual va deixar a l'aeroport de París Beauvais-Tille el 30 de juny del 2022, després de cancel·lar el seu vol de tornada a Espanya. Arran d'una denúncia de Facua a la Comunitat Valenciana, l'aerolínia ha assumit ara les quatre compensacions de 250 euros establides pel reglament europeu del sector i 1.546 de despeses d'allotjament i transport alternatiu que van haver d'assumir.

María Alejandra, el marit, Guillermo, i les dos filles havien pagat 479 euros pels bitllets. No obstant això, en arribar a l'aeroport parisenc, la companyia irlandesa els va comunicar que el seu vol havia quedat cancel·lat. L'única solució que els van donar era que esperaren a la capital francesa i anaren cada matí a l'aeroport per a veure si hi havia algun buit en els vols que eixien els dies posteriors. A més, en cap cas els van oferir l'abonament de les despeses d'allotjament, transport i menjar que anaven a tindre si actuaven d'eixa manera.

Facua ha recordat que el Reglament Europeu 261/2004 arreplega de manera clara el dret d'assistència dels afectats per la cancel·lació d'un vol. Per tant, les aerolínies estan obligades a oferir-los "menjar i refrescos suficients", "allotjament en un hotel" si fora necessari i "transport entre l'aeroport i el lloc d'allotjament".

María Alejandra i la família no podien dependre que en un futur pròxim hi haguera quatre seients lliures en un vol. Així és que van decidir comprar-los amb una altra aerolínia. Van haver de pagar 1.236 euros. A més, com eixia l'endemà, van necessitar passar la nit en un hotel, pel qual van pagar 198 euros, i el transport fins a l'allotjament, que va arribar a 112 euros.

En aplegar a Espanya, la família va acudir a Facua, de la qual eren socis, perquè els ajudara a reclamar a Ryanair no sols la devolució dels més de 1.500 euros que havien hagut de pagar per a poder tornar a Alacant, sinó també els mil euros de compensació a què tenien dret per la cancel·lació del vol.

Facua ha destacat que la normativa europea també estableix que, en cas d'una cancel·lació, els afectats han de rebre una compensació que varia en funció del trajecte. En este cas, per tractar-se d'un vol de menys de 1.500 quilòmetres, la compensació era de 250 euros per passatger. En total, mil euros.

L'equip jurídic de l'associació es va dirigir llavors a Ryanair per a reclamar que tornara a María Alejandra i la família els 2.500 euros en total que havien d'abonar-los per la cancel·lació del vol i per l'assistència que no li van prestar. L'aerolínia, no obstant això, no va respondre a les reclamacions fins que la van denunciar a l'autoritat competent.

Davant del silenci de la companyia, l'associació va elevar el cas a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA). Les resolucions d'este organisme són vinculants per a les aerolínies. Per això, podia obligar Ryanair a pagar als afectats el que els corresponia. Al seu torn, AESA va enviar el cas a la Direcció General d'Aviació Civil de França (DGAC), en haver-se produït la cancel·lació del vol en territori francés i considerar que era la competent per a resoldre la problemàtica.

No obstant això, no va fer falta que l'organisme francés es pronunciara sobre el cas. En conéixer l'obertura de la investigació oberta per l'organisme francés, Ryanair es va posar en contacte amb María Alejandra per a indicar-li que li abonarien tots els diners. Així, l'afectada ja ha recuperat els 1.546 euros que havien pagat per a poder tornar a Alacant, així com els altres mil de la compensació a què tenien dret segons la normativa europea.

També et pot interessar

stats