Matí marcat per les retencions en les principals vies valencianes en la tercera jornada de la operació eixida
Segons les previsions de la DGT, el moment més conflictiu del dia serà entre les 16:00 hores i les 21:00 hores

Continua l'operació eixida d’agost i, de bon matí, ja hi ha hagut diversos punts conflictius a les carreteres valencianes; concretament, s'han arribat a acumular huit quilòmetres de retenció a l'AP-7 entre Orpesa i Benicàssim (Plana Alta), en sentit cap a València. A més, hi ha hagut punts de circulació lenta en diferents trams de l'AP-7 i l'A7 al llarg de tot el matí i el migdia.
Segons la Direcció General de Trànsit (DGT), actualment només hi ha congestió i circulació lenta a la carretera N-332 a la província d’Alacant, entre els quilòmetres 54 i 57 a l’altura de Torrevella (Baix Segura) en direcció Múrcia.
La Direcció General de Trànsit (DGT) ha activat l’operació especial de l’1 d’agost entre dijous, 31 de juliol, a les 16:00 hores i diumenge, 3 d’agost, a les 21:00 hores. Durant el període s’estimen 6.880.000 desplaçaments de llarg recorregut en tot Espanya, dels quals 965.264 corresponen a la Comunitat Valenciana. En total, s’esperen al voltant de catorze milions de moviments per les carreteres valencianes durant els dos mesos d’estiu.
Segons la previsió de la DGT, les hores més conflictives d'este dissabte seran entre les 16:00 hores i les 21:00 hores. Els principals trams conflictius es localitzen a l'A-70 i l’N-332 a Alacant; la CV-13 a Castelló; i l'A-3, A-7, N-332 i CV-500, a la província de València.
El subdelegat del govern espanyol a València, José Rodríguez, ha apel·lat a la responsabilitat al volant i ha recordat que la seguretat viària és “un compromís col·lectiu que comença per cadascun de nosaltres”.
Rodríguez ha insistit que és “fonamental planificar el viatge, respectar els límits de velocitat, evitar distraccions i no conduir sota els efectes de l'alcohol o de les drogues”.
També ha subratllat la necessitat de “mantindre la distància de seguretat i fer un ús correcte dels carrils, utilitzant el carril esquerre solament per a avançar, a fi de garantir la fluïdesa”.