Renfe reconeix errors en el servei de rodalies

17 min.

“És evident que tenim un problema que no és d’ara; estem patint la manca d’inversions dels últims anys”, ha dit el director del servei públic de Renfe, José Enrique Cortina, en Les notícies el matí. Per tant, la direcció de Renfe reconeix errors en el servei de rodalies, que al seu parer, són fruit, de la falta de pressupost. No obstant això, asseguren que ja s’han pres les mesures estructurals necessàries perquè canvie la situació.

Aquest divendres hi ha prevista una reunió entre la Generalitat i el Ministeri de Transports per a estudiar la situació d’aquest servei a la Comunitat Valenciana. De moment, Cortina ha avançat que el recanvi de personal està solucionat i la compra de material està en procés. La partida de 3.000 milions per a la renovació del parc del material, d’on eixiran els diners per a la Comunitat Valenciana, ja està licitada. Ara bé, l’adjudicació es decidirà cap a la meitat de l’any perquè s’han posposat les anualitats.

Malgrat tot, el director del servei públic ha assegurat que “el pitjor ja ha passat” i que comprén el descontent dels usuaris. “Quan hi ha una incidència és el pitjor que pot passar; jo ho he patit. Estem tractant de donar més suport a la informació”, ha dit. La seua idea és que els incidents es puguen anticipar, comunicar i que, per tant, els usuaris afectats puguen anticipar el seu pla de viatge.

El servei de rodalies l’utilitzen més de quinze milions de valencians i valencianes a l’any. I entre les dades que afecten el servei, n’hi ha una de representativa: un de cada vint trens de Renfe es va suspendre per alguna incidència l’any passat. “Aquests problemes ens importen i molt; som molt conscients de les repercussions que tenen en les vides de les persones”, ha assegurat. Divendres es donaran més detalls sobre el pla de xoc del govern espanyol per a millorar el servei, així com pel que fa a les infraestructures, aquestes últimes dependents d’Adif.

stats