Renfe executa el pla alternatiu que connecta Andalusia i Madrid amb tren i autobús
El servei combina quatre freqüències diàries entre Sevilla i Madrid i tres entre Màlaga i Madrid, amb un tram en autobús per evitar el pas per Adamuz
Renfe ha assegurat este dimarts que el pla alternatiu de transport operatiu des de hui per a connectar Madrid i Andalusia amb tren, que inclou un tram en autobús a la zona de Còrdova, s’ha executat amb normalitat en les primeres hores del servei. La companyia va anunciar la posada en marxa d’este pla alternatiu, que estarà actiu durant tots els dies que la circulació per Adamuz (Còrdova) continue suspesa.
Este sistema permet operar serveis d’alta velocitat entre Madrid i Andalusia, tot i que el tram entre Villanueva de Còrdova i Còrdova es fa en autobús, evitant així el pas en tren per Adamuz, on es va produir l’accident ferroviari el passat diumenge.
S’ofereixen quatre freqüències diàries des de Sevilla cap a Madrid (i el mateix en sentit contrari) i tres viatges entre Màlaga i Madrid. No obstant això, Renfe ha demanat que només utilitzen este servei les persones que hagen de desplaçar-se “per motius estrictament necessaris”.
La circulació de trens d’alta velocitat entre Madrid, Còrdova, Sevilla, Màlaga i Granada continua suspesa fins a nou avís, així com les circulacions cap a Huelva, Cadis i Algesires.
El ministre de Transports, Óscar Puente, va situar el 2 de febrer com a “horitzó” per a la reactivació total de la línia, tot i que Adif treballa per habilitar almenys una de les dues vies al més prompte possible per permetre connectar Andalusia amb el centre peninsular via ferroviària, encara que amb temps de viatge més llargs.