Renfe amplia fins al final d'abril la rebaixa del 35% en els abonaments de Rodalies de València
També té previst augmentar el servei en 25 trens a partir del dia 4, cosa que suposa una recuperació del 92% del servei
Renfe ampliarà fins al final del mes d'abril la rebaixa del 35% en els abonaments recurrents en Rodalies de València, segons ha anunciat aquest dimarts després de la reunió del grup de treball d'alt nivell de la iniciativa Sentinella Rodalies València, en la qual Renfe i Adif han presentat els seus informes de seguiment de les mesures del pla d'acció immediata per a millorar el servei.
La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, va anunciar aquest pla en una visita a València el 12 de gener i ara Renfe ha anunciat que s'amplia fins al mes d'abril, així com que té previst augmentar el servei en 25 trens a partir del dia 4. Això suposa una recuperacio del 92% del servei, segons ha anunciat el Ministeri en un comunicat.
La reunió l'ha presidida la secretària general de Transports i Mobilitat del Mitma, María José Rallo, i hi han assistit la secretària autonòmica d'Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible de la Generalitat , María Pérez, i responsables de Renfe i Adif.
Pràctica desaparició de les cancel·lacions
El grup de treball d'alt nivell ha pogut constatar la "pràctica desaparició" de les cancel·lacions de serveis i una "notable millora" en els índexs de puntualitat, fruit del monitoratge del servei i de la situació de la infraestructura que fan diàriament Renfe i Adif.
S'ha destacat principalment que, gràcies a totes les actuacions preses, s'han pogut reduir les supressions a nivells "pràcticament testimonials", fins a un 2% de les registrades al desembre.
Rebaixa del 35% fins al 30 d’abril
Renfe s'ha compromés a mantindre fins al 30 d'abril la rebaixa d'un 35% en tots els abonaments recurrents de les Rodalies (Bonotren, abonament mensual, abonament mensual il·limitat i targeta Studio) com a "mesura compensatòria i comercial per a fidelització dels usuaris".
Al mateix temps, es manté la devolució Xpress per a casos de cancel·lació o retards superiors a quinze minuts. També han informat del reforç del personal en 35 estacions, que representen el 95% dels viatgers del nucli de Rodalies de València per a millorar la informació a l'usuari de les incidències que es produeixen, que es mantindrà fins a la recuperació total del servei, i de la posada en marxa d'un nou sistema d'avisos d'incidències en xarxes socials des del 28 de març.