Rafael Delgado: “Si l’incendi de Begís passa de conca, podríem parlar d’una àrea afectada de sis dígits”
El president de la Plataforma Forestal Valenciana ha criticat que en els darrers anys no s’han aplicat les polítiques adequades per a gestionar la massa forestal de la zona
“L’incendi originat a Begís és realment perillós, té una taca forestal enorme. Si passa de conca de combustió pot afectar la zona del Millars, Javalambre i fins i tot arribar a Guadalajara. Ahí podríem parlar d’un incendi de sis dígits en qüestió d’hectàrees”.
Així de contundent s’ha pronunciat el professor del Departament d’Enginyeria Rural i Agroalimentària de la Universitat Politècnica de València, Rafael Delgado, sobre la perillositat que té l’incendi que afecta diverses localitats de l’Alt Palància i que ja ha cremat un perímetre de vora 10.000 hectàrees.
El també president de la Plataforma Forestal Valenciana ha explicat que les condicions climàtiques adverses que s’han viscut aquesta setmana s’uneixen a una gran càrrega de combustible. Una massa forestal immensa que –diu– no s’ha gestionat correctament.
Delgado ha criticat que al territori se li han aplicat unes “polítiques equivocades”, amb un augment del despoblament i la falta de vertebració del territori, que han acabat fent que els boscos cresquen “tant en quantitat com en càrrega”. “Ens troben en un nou paradigma i se li han de donar respostes”, ha apuntat.
En aquest sentit, ha valorat que, tot i que els equips de bombers són eficaços, la seua gestió no és eficient: “No solucionen el verdader problema i actuen quan el mal ja està fet”.
Pel que fa a la força de l’incendi de Begís, Delgado ha explicat que té deu vegades més potència de la que podria assumir-se en una extinció. “Moltes vegades no es pot anar a extingir un front perquè directament és impossible. S’ha d’esperar que les condicions canvien”.
Més llegit
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
Educació i els sindicats de la concertada acorden implantar la jubilació parcial del professorat
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats
-
Espanya resistix el joc dur de l'Uruguai i acaba líder