Onze famílies del barri de les Carolines, a Alacant, afronten demandes de desnonament després de la compra dels blocs on viuen

Amelia, de 75 anys i amb una fibrosi pulmonar, viu en un d'estos pisos i demana més temps per a trobar una vivenda que puga pagar i que s’adapte a les seues necessitats

Amelia ix de sa casa, sobre la qual pesa una demanda de desnonament / À Punt NTC

Onze famílies dels barris de les Carolines Altes i Carolines Baixes, a Alacant, viuen pendents d’una possible orde de desnonament després que una empresa haja comprat els dos blocs on residixen. Entre elles està Amelia, de 75 anys, que patix una fibrosi pulmonar que limita la seua mobilitat i que busca una alternativa habitacional mentre espera accedir a una vivenda pública.

"El que estem demanant és que em donen un poc més de temps per a buscar on anar-me’n", explica Amelia. La dona cobra una pensió no contributiva de poc més de 600 euros al mes i assegura que trobar un lloguer que puga assumir econòmicament és difícil. A més, necessita que la vivenda s’adapte a les seues limitacions físiques. "Jo puc pujar com a màxim a un segon pis, però un tercer sense ascensor és fatal per a mi", explica.

Amelia ja s’ha inscrit per a accedir a una vivenda pública i està pendent d’una cita amb la treballadora social. Mentrestant, continua vivint amb la incertesa de no saber quan haurà de deixar sa casa, amb una inquietud que sempre l'acompanya.

La situació també afecta la seua filla, Marisa, que viu amb el seu marit i els dos fills en l’altre bloc. Ella també ha rebut una demanda de desnonament. "Estem disposats a pagar el lloguer, estem al dia i no devem res", assegura Marisa.

Les onze famílies afectades continuen als dos edificis i asseguren que viuen amb l’estrés i la incertesa de no saber quan hauran de deixar les seues cases. Mentrestant, busquen alternatives habitacionals i reclamen temps per a poder trobar una solució.

També et pot interessar

stats