Quatre detinguts per huit robatoris de cable de coure en parcs eòlics de Todolella i Vilafranca del Cid

Els autors presumptament accedien a les turbines després de forçar-ne les portes. En total, es van emportar 3.360 metres de cable, l'extracció del qual va ocasionar importants danys en les instal·lacions afectades

Vehicle dels Mossos d'Esquadra en el lloc dels fets
Vehicle dels Mossos d'Esquadra en el lloc dels fets / Mossos d'Esquadra

La Guàrdia Civil ha detingut a Reus (Tarragona) quatre homes, d'entre 32 i 41 anys, per la seua presumpta relació amb huit robatoris de cable de coure en parcs eòlics de la província de Castelló, que van causar danys valorats en prop de 420.000 euros. Segons informa este divendres la Benemèrita, tres dels detinguts estan acusats de huit delictes de robatori amb força i de pertinença a un grup criminal, mentre que al quart se li atribuïx un presumpte delicte de receptació.

Els robatoris es van produir entre juny i setembre en instal·lacions situades en els termes municipals de Todolella i Vilafranca del Cid. Els autors presumptament accedien a les turbines després de forçar-ne les portes i sostreien el cablejat de coure. En total, es van emportar 3.360 metres de cable, l'extracció del qual va ocasionar importants danys en les instal·lacions afectades.

La investigació, iniciada després de la denúncia de representants d'una empresa del sector energètic, va permetre relacionar els distints robatoris i identificar-ne els presumptes responsables. Durant les perquisicions, els agents van localitzar restes de cables i fundes abandonats entre la vegetació en distints punts de la província. Les gestions policials van conduir fins a una empresa de gestió de residus de Sant Vicenç dels Horts (Barcelona), on presumptament s'hauria introduït el coure sostret en el circuit comercial. Amb la col·laboració dels Mossos d'Esquadra, els investigadors van comprovar que les operacions de venda no comptaven amb la documentació corresponent a nom dels implicats. Per estos fets, van atribuir al responsable de l'empresa un presumpte delicte de receptació.

També et pot interessar

stats