Pugen les telefonades al 016 respecte a 2021 per quart mes consecutiu

Les consultes a través de Whatsapp i correu electrònic han disminuït respecte al primer trimestre de l’any passat

Assassinen una dona a Segòvia en un possible cas de violència masclista
El 016 és el telèfon d'atenció a les víctimes de mals tractes per violència de gènere / À Punt NTC

La delegada del govern contra la violència de gènere, Victoria Rossell, ha assenyalat també que les trucades al servei telefònic 016 d'informació i assessorament jurídic sobre violència de gènere han augmentat per quart mes consecutiu el 2022, respecte a les dades registrades el 2021.

Concretament, entre l'1 i el 30 d'abril, el servei telefònic ha comptabilitzat 8.246 telefonades pertinents, un 2,4% més que les produïdes en el mateix mes de l'any anterior. Continua així la tendència a l’alça iniciada al gener, quan es registraren un 35% més de telefonades que al mateix mes de 2021. Al febrer l’increment va ser del 67%, mentre que al març, del 17,8%. 

Abril segueix, així, la tendència a l'alça que s'ha anat produint des de l'inici de 2022: al gener d'enguany es va registrar un 35% més de telefonades que en el primer mes de 2021; al febrer de 2022, un 67% més que al febrer de l'any anterior; i al març d'enguany, un 17,8% que en el mateix període de 2021.

No obstant això, la xifra d’abril no ha superat les 8.568 trucades del març, mes en què sol pujar el nombre de consultes coincidint amb el Dia Internacional de la Dona, ja que hi ha més campanyes i informació sobre aquest tema en els mitjans de comunicació.

Pel que fa a les consultes a través de Whatsapp i correu electrònic –que es van posar en marxa el març de 2021– han baixat respecte a l’any passat. El març de 2021 hi hagué 680 consultes a través de Whatsapp, mentre que enguany n’han sigut 471 en el mateix mes de 2022. Quant a les dades d'abril, s'han comptabilitzat 505 consultes el 2022, enfront de les 687 comptabilitzades un any abans.

També et pot interessar