Precipitacions i granís a l'interior, especialment a l'Alt Palància i a la Serrania

El municipi de Torás ha registrat una forta pedregada i ja acumula 140 litres per metre quadrat, quasi 80 en només una hora

Pluja al municipi de Teresa
Pluja al municipi de Teresa / À Punt NTC

L'inici d'esta vesprada de dissabte ha estat marcada per la pluja i el granís, especialment a l'interior sud de la província de Castelló i l'interior nord de la província de València. També s'han registrat algunes pluges més dèbils a les comarques dels Ports, al nord, i de l'Alt Vinalopó, al sud.

Les precipitacions i el granís s'han fet notar sobretot a l'Alt Palància, al municipi de Torás, on han caigut fins ara 140 litres per metre quadrat, quasi 80 en només una hora. Altres municipis on també plou de valent són Calles (Serrania), amb 70 l/m²; Bejís (Alt Palància), amb 60 l/m², i El Toro (Alt Palància), amb 45,8 l/m².

Al nord també destaquen les pluges registrades a Vilafranca (Ports), amb 17,4 l/m², mentre que al sud ha plogut més en municipis com Villena (Alt Vinalopó), on de moment han caigut 14 l/m².

L'Agència Estatal de Meteorologia havia establit per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló entre les 14:00 i les 22:00, per acumulacions de 40 l/m² en una hora, amb possibilitat de granís i ratxes molt fortes. També avisos grocs per pluges i tempestes en altres zones de Castelló, València i Alacant, així com per temperatures de 36 °C al litoral sud d’Alacant.

Mateixa situació diumenge

L'Aemet ha establit per a este diumenge igualment l'avís nivell taronja a l'interior nord de Castelló per precipitacions que podrien deixar acumulats més de 40 l/m² en una hora i tempestes amb possible graníssol i ratxes molt fortes.

L'avís estarà actiu entre les 14:00 i les 22:00 hores, segons l'Aemet, que també ha establit per a este mateix tram horari l'avís groc al litoral nord de Castelló per tempestes que podrien anar acompanyades de graníssol i ratxes molt fortes.

Així mateix, hi haurà avís groc a l'interior sud de Castelló per precipitacions que podrien acumular 20 l/m² en una hora i tempestes amb possible graníssol i ratxes molt fortes.

També et pot interessar

stats