Ponentada en plena tardor, amb màximes que fregaran els 30 graus
El vent de ponent farà pujar sensiblement les temperatures este dilluns 20 d'octubre

La calor serà la protagonista este dilluns. Un anticicló a l'atlàntic ha afavorit l'arribada de vent de ponent que farà pujar les temperatures entre tres i sis graus a la façana litoral de la península Ibèrica.

A la Comunitat Valenciana ja experimentem mínimes entre dos i tres graus per damunt dels valors del cap de setmana (com els 10 graus que marca este matí el termòmetre a Castielfabib, al Racó d'Ademús, els 14 de Benimaurell o els 19 de València) i s'esperen màximes que fregaran els 30 graus al Cap i Casal i l'àrea metropolitana. Algun grau per davall s'espera a la costa d'Alacant (28 graus des de la Marina al Baix Segura) i al nord (27 marcarà de màxima a Castelló). Viurem, per tant, un dia d'estiu en plena tardor.

El dia ha arrancat amb núvols a l'interior de València i Castelló, que podrien deixar escapar alguna gota. El ponent els anirà desplaçant cap a la costa, on perdran força, en una jornada en què dominarà el sol en bona part del territori.