El Pinós i Múrcia es disputen 40 metres de terreny
La frontera entre els municipis es va traçar amb tecnologies menys precises que les actuals.
La línia divisòria entre el Pinós (Vinalopó Mitjà) i Iecla (Regió de Múrcia) es va traçar entre els segles XIX i XX, amb tecnologies de l'època, no tan precises com les actuals, i el marge d'error va deixar una imprecisió en la fita que pot ser de 40 metres.
Per a posar-hi remei l'Institut Geogràfic Nacional ha sol·licitat al Pinós que cree una comissió que fixe la nova separació. El regidor d’Obres Públiques, Raúl Pérez, ha explicat a À Punt Notícies que cal comprovar les dades que els envie l'Institut Cartogràfic i mesurar el terreny una altra vegada amb aparells moderns, més precisos, per a aclarir on està realment la frontera entre els dos municipis.
En cas que es modifique la línia divisòria, el fet pot afectar la població, ja que les lleis que s’apliquen a un terreny són les de l’autonomia en què es troba la major part de la parcel·la, tal com ha explicat l’alcalde del Pinós, Lázaro Azorín. Un moviment de 40 metres podria fer que la major part d’una partida canviara de comunitat, i també les lleis que s'hi apliquen.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang