La Generalitat emet un avís especial per la previsió de pluges intenses des de dissabte

L'Aemet preveu una dana amb pluges intenses i una baixada de temperatures

Inundacions provocades per les fortes pluges d'este dimecres a la ciutat de València
Inundacions provocades per unes fortes pluges a València

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha emés un avís especial per l'episodi de precipitacions intenses previst a l'àrea mediterrània que podria començar este dissabte 17 d'octubre i afectar especialment els litorals i prelitorals durant diumenge.

L'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha advertit que, després de diversos dies d'estabilitat i de temperatures anòmalament altes per a esta època de l'any, a partir de dissabte es preveu "un canvi significatiu del temps" amb l'arribada d'una depressió aïllada en nivells alts (dana) que podria deixar pluges intenses i persistents a l'àrea mediterrània i Balears, a més d'un descens generalitzat de les temperatures.

Davant d'estos fenòmens, Emergències aconsella informar-se abans de desplaçar-se, extremar la precaució en carretera, evitar zones inundables i no estacionar automòbils en llocs susceptibles d'inundació.

Avís enviat als ajuntaments

Emergències ha enviat l'avís especial a tots els ajuntaments i agències responsables d'emergències.

Hi assenyala que amb la informació disponible facilitada per l'Aemet, la situació més probable és que l'episodi de pluges intenses comence dissabte i, durant diumenge, l'escenari de més probabilitat és que les precipitacions més significatives es produïsquen en litorals i prelitorals mediterranis amb pluges intenses que podrien ser persistents, amb acumulats que podrien ser rellevants.

Demana als municipis i organismes amb competències en la gestió d'emergències que seguisquen tots els avisos que emeta els pròxims dies el Centre de Coordinació d'Emergències amb la finalitat d'activar amb antelació els seus protocols d'actuació i establir mesures preventives en els seus àmbits.

També et pot interessar

stats